سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

«جشن قرآن» در هفته ملی کودک برای کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشن قرآن برای دانش‌آموزان کلاس اولی سراسر کشور در هفته ملی کودک خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
«جشن قرآن» در هفته ملی کودک برای کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود

معصومه نجفی پازوکی در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه‌‎های معاونت آموزش ابتدایی در هفته ملی کودک اظهار کرد: «در این هفته که با 17 مهر و جشن قرآن مصادف شده است، در همه استان‌ها جشن قرآن را برای پایه اول ابتدایی برگزار خواهیم کرد.»

وی افزود: «علاوه بر این، یکی دیگر از برنامه‌هایی که بسیار برای ما حائز اهمیت است و در این هفته اجرایی خواهد شد، حاضر‌شدن در استان‌ها و جویا‌شدن نیازهای کودکان ابتدایی از زبان خودشان است تا ما با دغدغه‌ها و نیازهای دانش‌آموزان در خصوص موضوعات مدرسه، کلاس درس و کتب درسی و آنچه که مورد نظرخود دانش‌آموزان است از نزدیک آشنا و آگاه شویم.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چرا جشن قرآن فقط مختص دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی است، گفت: «رویکرد اصلی ما در برنامه‌های درسی قرآن، انس با قرآن است. یعنی باید کاری کنیم که بچه‌ها نسبت به یادگیری قرآن علاقه داشته باشند و حس خوبی در آن‌ها شکل بگیرد. چون اگر حس خوب وجود نداشته باشد، شاید قرآن را بیاموزند اما انس با قرآن ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که شروع آموزش قرآن همراه با یک خاطره و حس خوب باشد، در نتیجه تصیمم گرفتیم این جشن در پایه اول دبستان باشد و معلمان نیز روی نگرش کودکان کار کنند و کمتر در آموزش قرآن سخت‌گیری کنند.»

وی درباره هدف از پیگیری برنامه نیازسنجی از زبان دانش‌آموزان و حضور در استان‌ها اظهار داشت: «وقتی نیازسنجی از نزدیک و از زبان خود دانش‌آموزان انجام شود، تصمیمات بعدی براساس همین نیازها و دغدغه‌ها اتخاذ خواهد شد. وقتی نیازهای دانش‌آموزان را در حوزه‌های مختلف مانند کتاب درسی، کلاس و مدرسه بدانیم و در همه استان‌ها این مبحث رعایت شود، با خیالی آسوده تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار