اهدای اعضای بدن هشتمین ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند

اردبیل (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد اعضای بدن هشتمین ایثارگر این استان با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اهدای اعضای بدن هشتمین ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند

رامین نسیمی‌دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اعلام این خبر اظهار کرد: اعضای بدن اصغر حبیب‌پور هشتمین ایثارگر استان اردبیل در سال جاری، اهل و ساکن شهرستان خلخال که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی ادامه داد: زنده یاد اصغر حبیب‌پور، به‌دنبال تصادف رانندگی در خلخال به بیمارستان فاطمی اردبیل اعزام و به‌دلیل خونریزی مغزی در بخش ICU جراحی اعصاب بیمارستان بستری شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: با وجود علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتور‌های واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده وی، اعضای بدن وی به چندین بیمار نیازمند اهدا شد.

گفتنی‌است استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار