زنگ مهر همزمان با فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت در شهرستان قرچک نواخته شد

قرچک(پانا)‌ - مراسم آیین بازگشایی مدارس شهرستان قرچک همزمان با فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت با حضور مسئولین این شهرستان در مدرسه نمونه‌ دولتی ارشاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ مهر همزمان با فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت در شهرستان قرچک نواخته شد

آیین بازگشایی مدارس شهرستان قرچک با حضور حسین نوش‌آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی، محسن خرمی‌شریف شهردار شهرستان قرچک، علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان قرچک، حجت‌الاسلام حجت‌اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک، رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک و اعضای شورای معاونین در مدرسه نمونه‌دولتی ارشاد برگزار شد.

رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و خیرمقدم به مدعوین و مسئولین بیان کرد: فراگیری دانش‌آموزان در هر حوزه‌ای باید براساس شش ساحت تربیتی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده‌ است باشد و لازمه چنین تربیتی، معلم تمام ساحتی است.

داورزنی به رشد فزاینده جمعیت در شهرستان قرچک اشاره کرد و گفت: در شهرستان قرچک به دلیل نزدیکی به تهران و به دنبال آن مهاجرت اتباع از شهر‌ها و استان‌های دیگر به این شهرستان، رشد جمعیت فزاینده است؛ به طوری که در شهرستان قرچک سالانه سه درصد افزایش جمعیت وجود دارد.

وی در ادامه افزود: با رشد جمعیت در شهرستان قرچک، تراکم دانش‌‌آموزان در این شهرستان دائما رو به افزایش است و با ادامه این روند در سال‌های آینده با کمبود فضاهای آموزشی مواجه خواهیم شد؛ از مسئولین تقاضا داریم برای رفع این مشکل به تعهدات انبوه‌سازان عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

همچنین علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان قرچک ضمن آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خطاب به آنان بیان کرد: آینده ایران اسلامی در دستان شما است؛ شما در مدرسه نباید فقط به یادگیری محتوای کتب درسی خود اکتفا کنید بلکه باید تلاش کنید به شناخت کافی نسبت خود، جامعه و جهانی که در آن زندگی می‌کنید برسید تا با همت و تلاش، فردای بهتری را برای ایران اسلامی رقم بزنید.

امام جمعه شهرستان قرچک نیز ضمن اشاره به آیه‌ای از سوره بقره، لازمه پذیرش و دریافت الطاف الهی را اطاعت و بندگی خدا دانست و بیان کرد: خداوند به هرچیزی دانا است و اوست که به ما علم می‌آموزد یعنی ما هرچه داریم از خداست؛ کسانی می‌توانند از لطف، عنایت، علم و خالقیت خدا بیشتر از دیگران بهره‌مند شوند که با خدا مانوس‌تر باشند و او را بندگی و اطاعت کنند.

لازم به ذکر است که در ادامه این مراسم، از برگزیگان کنکور سراسری ۱۴۰۱ مدرسه نمونه‌دولتی ارشاد تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار