بازگشت دانش‌آموزان و معلمان به مدرسه مانند بازگشت ماهی به آب است

شهر قدس (پانا) - امام جمعه شهرستان قدس در مراسم بازگشایی مدارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بازگشت دانش‌آموزان و معلمان به مدرسه را مانند بازگشت ماهی به آب دانست که باعث ادامه حیات علم و دانش در فضای مدرسه و علم‌آموزی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۱۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت دانش‌آموزان و معلمان به مدرسه مانند بازگشت ماهی به آب است

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در آیین بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آموزشگاه هدی در شهرستان قدس با اشاره به حدیث دو کلمه‌ای «العلم السلطان»، به اهمیت و ارزش والای علم آموزی در دین اسلام پرداخت و ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای راه حق گفت: برگشت دانش آموزان و معلمان به مدرسه مثل بازگشت ماهی به آب است که باعث ادامه حیات علم ودانش در فضای مدرسه وعلم آموزی می‌شود.

وی بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه و تقارن هر ساله آن را با گرامیداشت هفته دفاع مقدس هفته ایثار، مقاومت، شهادت و تقارن امسال با ایام دهه پایانی ماه صفر را مناسبت مهر محمدی خواند و بازگشتی با رویکرد مهر و مقاومت و ایثار و شهادت دانست و افزود: آرمان بزرگ پیامبر وائمه هدی گرایش به علم، دانایی و نجات بشر از جهل و نادانی بوده است و پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی تلاش شان بر این بوده است که مردم را با علم و دانش آشنا کرده و از علم و دانش بعنوان ابزار قدرت استفاده کنند و کسب علم و دانش را واجب می دانستند.

امام جمعه شهرستان قدس با تاکید بر حدیث «العلم السلطان» گفت: علم قدرت، شکوه، آسایش و بزرگی می آورد و آموزش و پرورش و دستگاه بزرگ تعلیم وتربیت، برای تربیت تمدن اسلامی و آینده نظام اسلامی زیربنایی ترین دستگاه است.

وی گفت: هدف از درس خواندن کسب بینش و معرفت است و باید شناخت ما نسبت به زندگی و جهان پیرامون‌مان بیشتر شود و راه‌های بهتر زیستن را بیاموزیم؛ توجه کنیم به ایثار اجتماعی و آرمان‌های شهدا و اگر صاحب بینش نشویم، در فتنه دشمنان گرفتار می شویم.

خبرنگار: فرخ عبدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار