وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانا خبر داد:

راه‌اندازی ۱۵ رایزنی فرهنگی جدید در دولت آیت‌الله رئیسی؛ استقبال کشورهای منطقه از رویکرد جدید جمهوری اسلامی

اعزام اولین رایزن فرهنگی خانم به فرانسه و اولین رایزن اهل سنت به مصر/ جشنواره فیلم کشورهای حاشیه دریای خزر و جشنواره فیلم مقاومت با سوریه و لبنان برگزار می‌شود/ همکاری فرهنگی با هندوستان، چین، روسیه، بلاروس و قطر، کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار منسجم گسترده‌ای در حوزه دیپلماسی فرهنگ و هنر در حال انجام شدن است، گفت وزارت فرهنگ و ارشاد امروز به اندازه وزارت خارجه، دیپلماسی فرهنگی را فعال کرده است.

کد مطلب: ۱۳۱۱۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی ۱۵ رایزنی فرهنگی جدید در دولت آیت‌الله رئیسی؛ استقبال کشورهای منطقه از رویکرد جدید جمهوری اسلامی

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا درباره توسعه دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: «ما در دولت موضوع توسعه تعاملات و دیپلماسی فرهنگ و هنر را به طور جدی مدنظر داریم. در این مدت میزبان بیش از ۶ وزیر در تهران بودم و تفاهم‌نامه فرهنگی منعقد کردیم. تجربه نشان داده است که همپای توسعه تعاملات اقتصادی، تعاملات فرهنگی باید اتفاق بیافتد. در حال حاضر در حال پیگیری توسعه تعاملات فرهنگی هستیم و آخرین نمونه موفق پسر دلفینی بود که حاصل اکران آن در سینماهای روسیه ۲.۵ میلیون دلار بود.»

جشنواره فیلم کشورهای حاشیه دریای خزر و جشنواره فیلم مقاومت با سوریه و لبنان برگزار می‌شود

وی افزود: «ما به‌دنبال ایجاد اجرای تفاهم‌نامه فرهنگی شانگهای هستیم. در سفری که رئیس سازمان سینمایی ما به روسیه داشتند، مصوب شد که جشنواره فیلم‌ کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شود. با کشورهای مقاومت، جشنواره فیلم مقاومت را اجرا کردیم که در عراق هفته قبل از محرم انجام شد و امروز در حال پیگیری برگزاری این جشنواره با سوریه و لبنان هستیم.»

همکاری فرهنگی با هندوستان، چین، روسیه، بلاروس و قطر، کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز میراث تاریخی - فرهنگی مشترک مورد توجه است. از ظرفیت فرهنگی هنری در هندوستان، چین و روسیه و بلاروس استفاه می‌کنیم. همین موضوع را با قطر داریم؛ امروز برای جام جهانی با وزیر فرهنگ قطر، توافقات خوبی انجام دادیم. آقای رئیس جمهور مسائل فرهنگی جام جهانی را از حیث اینکه ما بتوانیم گروه‌های هنری را به قطر ببریم را به وزارت فرهنگ سپردند و همکاران من در حال رفت و آمد به قطر هستند. وزیر فرهنگ قطر به تهران آمد و من نیز در فرصت مقتضی به قطر سفر می‌کنم.»

وی با بیان اینکه در مجموع کشورهای منطقه به شدت از رویکرد جدید جمهوری اسلامی استقبال کردند، گفت: «هفته‌های فرهنگی متعددی برگزار کردیم. در هفته جاری میزبان وزیر فرهنگ تاجیکستان هستم. وزارت فرهنگ و ارشاد امروز به اندازه وزارت خارجه، دیپلماسی فرهنگی را فعال کرده است. امسال بیش از ۱۵ رایزنی جدید ایجاد کردیم یعنی ۱۵ رایزنی تعطیل شده را امسال احیا کردیم.»

اعزام اولین رایزن فرهنگی خانم به فرانسه و اولین رایزن اهل سنت به مصر

اسماعیلی ادامه داد: «در برزیل رایزنی جدید ایجاد کردیم و اولین خانم رایزن را به فرانسه فرستادیم و اولین برادر اهل سنت را به عنوان رایزن به مصر فرستادیم. یک کار منسجم گسترده در حوزه دیپلماسی فرهنگ و هنر در حال انجام شدن است. ان‌شاالله ثمرات آن موجب ارتقای فرهنگ کشور شود و ارزش‌های ایران اسلامی را به جهان برساند و اقتصاد فرهنگ و هنر نیز ان‌شالله تقویت شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار