حسینی در گفت‌و‌گو با پانا:

سند تحول بنیادین باید براساس فرهنگ، اعتقادات و واقعیات کشور اجرایی شود

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در اجرای سند تحول بنیادین باید فرهنگ، اعتقادات و عرف موجود در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت بومی‌سازی همراه با یک نگاه علمی و استفاده از تجربه‌های موفق باید صورت بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین باید براساس فرهنگ، اعتقادات و واقعیات کشور اجرایی شود

سیدکریم حسینی در گفت‌و‌گو با پانا درباره سیاست‌های ملی برنامه توسعه هفتم، اظهار کرد: «برای موفقیت دولت در تمامی حوزه‌ها، حوزه آموزش پایه و اساس است. هر کجا ما آسیب دیدیم و موفقیتی حاصل نشد یا موفقیتی با تأخیر حاصل شد، ناشی از کمبود‌های آموزشی و آموزش نابه‌هنگام بوده است.»

وی افزود: «امروز ما در ابعاد‌ مختلف نهادهای آموزشی بسیاری داریم اما در برخی از حوزه‌ها آموزش در قسمتی که باید تاثیر‌گذار باشد، تاثیر‌گذار نیست و نتیجه‌ای که باید برای پیشرفت و توسعه کشور داشته باشد، را شاهد نیستیم بر همین اساس موفقیت برنامه‌های دولت و مطالبه مردم حاصل نشد.»

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «بنابراین حوزه آموزش یک محور اساسی در برنامه هفتم باید باشد؛ آموزش‌ها باید بر پایه تحقیقات و پژوهش صورت بگیرد. حوزه پژوهش باید تقویت شود اما به‌دلیل اینکه در کشور زمانی برای آزمون و خطا نداریم حتماً باید به سراغ پژوهش‌های کاربردی برویم تا شاهد موفقیت و اجرای طرح‌ها باشیم و بتوانیم آموزش موثری در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.»

حسینی ضمن اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهوری در اجلاس یونسکو، گفت: «ممکن است قوانین بین‌المللی در برخی از کشورها موفقیت‌آمیز بوده باشد؛ ما اگر بخواهیم سند تحول بنیادین را در آموزش و پرورش اجرا کنیم، قطعاً باید به فرهنگ، اعتقادات و عرف موجود در کشور توجه کنیم. بر‌اساس منفعت کشور و واقعیات موجود در جامعه باید این سند را اجرایی کنیم؛ در واقع بومی‌سازی همراه با یک نگاه علمی و استفاده از تجربه‌های موفق باید صورت بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار