حسینی در گفت‌و‌گو با پانا:

آموزش باید در دسترس تمامی آحاد ملت باشد

تهزان (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت آموزش باید در دسترس تمامی آحاد ملت باشد تا توسعه آموزشی فراگیر و عدالت‌محور شکل بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش باید در دسترس تمامی آحاد ملت باشد

سیدکریم حسینی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص حکمرانی آموزش و پرورش، اظهار کرد: «همه ما معتقدیم که پایه و اساس جامعه و رکن اساسی که می‌تواند جامعه را به توسعه اخلاقی و معنوی برساند، دانش‌آموزان هستند. دانش‌آموزانی که تحت عنوان جایگاه آموزشی و پرورشی هم آموزش می‌بیند و پرورش می‌یابند.»

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: «هدف از پرورش دانش‌آموزان این است که بتوانند جامعه را به یک جامعه توسعه‌یافته و پیشرفته برسانند. اگر در هر مقطعی از فرآیند آموزش و پرورش، مشکل ایجاد شود ‌یا ضعف از سوی تصمیم‌گیرندگان را شاهد باشیم، سرعت حرکت کشور به سمت توسعه و پیشرفت کاهش می‌یابد.»

وی بیان کرد: «ما باید بتوانیم برنامه جامعی را برای آموزش و پرورش فرزندانمان داشته باشیم تا به نتیجه‌ای که همه به دنبال آن هستیم برسیم. متاسفانه تاکنون نتوانسته چنین برنامه‌ای را برای آموزش و پرورش احرایی کنیم تا مسئولین و مردم آسودگی خاطر در این زمینه داشته باشند.»

حسینی اضافه کرد: «دولت باید به دنبال یک برنامه جامع در حوزه آموزش و پرورش باشد تا بتواند دغدغه‌‌هایی که در جامعه مطرح است را پاسخ دهد.»

ضرورت اصلاح محتوای کتب درسی

نماینده مردم اهواز در مجلس به محتوای کتب درسی اشاره کرد و گفت: «اخیراً مقام معظم رهبری اشاره به محتوای کتب درسی داشتند و متاسفانه ما علم نافع و علم غیرنافع را در کتب درسی تفکیک نکرده‌ایم. امروز مواردی که به آن‌ها نیاز نیست و آموزشی نیستند در کتب منتشر می‌شوند بر همین اساس به نظر می‌رسد یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش باید اصلاح محتوای آموزشی کتب درسی باشد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ارکان جامعه در جای جای کشور هستند، اگر عدالت آموزشی وجود نداشته باشد حتی اگر رشدی صورت بگیرد، آن رشد ناقص خواهد بود. مردم ما از نظر جغرافیایی و نیروی انسانی مانند بدن یک انسان هستند که همه اعضا باید با یکدیگر رشد کنند و آموزش باید در دسترس تمامی آحاد ملت باشد تا بتوانیم توسعه آموزشی فراگیر و عدالت محور داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار