دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

۸۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار می‌گیرند

تهران (پانا) - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اهمیت تداوم طرح یاریگران زندگی در مدارس به‌منظور پیشگیری از اعتیاد گفت این طرح در ابتدا ۴۰ هزار مدرسه را تحت پوشش قرار داد که پیش‌بینی شده ۸۰ هزار مدرسه تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۰۷۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار می‌گیرند

سردار اسکندر مومنی در ابتدای نشست تخصصی مسئولان مبارزه با مواد مخدر کشور با عنوان پیشگیری از اعتیاد - مشارکت‌های مردمی- اشتغال بهبودیافتگان که صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در مجموعه فرهنگی شقایق در حال برگزاری است، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله ‌الحسین و یاران شهیدش اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز همکاری جدیدی را با وزارت آموزش و پرورش آغاز می‌کنیم و بابت همه همکاری‌های این وزارتخانه با ستاد مبارزه با مواد مخدر سپاسگزارم. معتقدیم آموزش و پرورش دریایی است که همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و مهم‌ترین وزارتخانه در کشور وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: اگر جامعه سالمی می‌خواهیم باید به آموزش و پرورش آن بپردازیم. عنوان اول نشست ما پیشگیری است. باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم. گزینه‌ای جز این نداریم. در کنار کشوری زندگی می‌کنیم که بیش از ۹۰ درصد تولید مواد مخدر در این کشور است.

مومنی افزود: در ۲۰ سال گذشته تولید مواد مخدر در کشور افغانستان به ۵۰ برابر خود رسید. در دهه اخیر تولید مواد مخدر صنعتی افزایش روزافزون داشته است. این مساله نیاز به دانش روز، تجهیزات و پیش‌سازها دارد. پیش‌سازها کاربرد دوگانه‌ای در صنایع دارند این مواد از کشورهای اروپایی به افغانستان می‌آید و همه دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: ما در یک جنگ تمام عیار هستیم که سرمایه‌های کشور را نشانه گرفته است که همان نوجوانان و جوانان هستند. اقتصاد ۲۰ سال گذشته افغانستان را نابود کرده‌اند و به سمت اقتصاد تک‌محصولی برده‌اند که این بزرگترین جنایت امریکایی‌ها بعد از کشتار در این کشور بود که اقتصاد این کشور را به سمت اتکا به مواد مخدر برد. همه این‌ها نشان می‌دهد که گریزی نداریم در کنار مبارزه باید پیشگیری را جدی بگیریم. در سال گذشته ۱۲ شهید در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده‌ایم.

مومنی گفت: حتما باید به امر پیشگیری و بازدارندگی درونی جامعه بپردازیم. یکی از مهم‌ترین جاهایی که می‌تواند در این زمینه کمک کند، آموزش و پرورش است. بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز و والدینی که ارتباط دارند با انجمن اولیا‌ و یک میلیون معلم در مدارس خدمت می‌کنند که ظرفیت بسیار بزرگی است. ما هم دست نیاز دراز می‌کنیم و آماده‌ایم تا با وزارت آموزش و پرورش هر کاری را انجام دهیم که این توافق صورت گیرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: با همت همکاران در وزات آموزش و پرورش، طرح یاریگران زندگی از اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ شروع شد. ۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفت و موضوع کرونا پیش آمد اما فعالیت‌ها متوقف نشد و از طریق سامانه شاد تفاهم‌نامه پیگیری شد. امید است طبق پیش‌بینی‌ها ۸۰ هزار مدرسه تحت پوشش قرار بگیرند. همکاری و استفاده از ظرفیت حداکثری از انجمن اولیا و مربیان نیز بسیار اهمیت دارد تا والدین با انواع خطرات مواد مخدر آشنا شوند زیرا بدون همکاری آن‌ها و آموزش لازم امکان ندارد که بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.

امضای تفاهم‌نامه ستاد ‌مبارزه با مواد مخدر با دانشگاه فرهنگیان

وی گفت: زنگ یاریگیران زندگی به عنوان نماد همکاری می‌تواند کمک‌کننده باشد که می‌توان در هفته سلامت و هفته مقابله با آسیب‌ها این زنگ را داشته باشیم.

مومنی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت سازمان تعلیم و تربیت کودکان نیز اهمیت دارد که انتظار داریم در این توافق به آن دست پیدا کنیم. امروز تفاهم نامه‌ای هم با دانشگاه فرهنگیان امضا می‌شود که ظرفیت بسیار عظیمی است. دانشگاه فرهنگیان معلمان را تربیت می‌کند که این معلمان نقش مهمی در تربیت دارند و اتفاق بسیار خوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار