چهارمحال و بختیاری؛ رتبه اول کشور در پنجمین جشنواره دانایی توانایی را بدست آورد

شهرکرد(پانا) - استان چهارمحال و بختیاری در پنجمین جشنواره دانایی توانایی، رتبه اول کشور را بدست آورد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
چهارمحال و بختیاری؛ رتبه اول کشور در پنجمین جشنواره دانایی توانایی را بدست آورد

غلامعلی خدیبی با اعلام این خبر افزود: جشنواره دانایی توانایی، یکی از فراگیرترین طرح‌های حوزه فرهنگی هنری در آموزش و پرورش است که تلاش می‌کند به صورت علمی و اصولی، دانش آموزان را با یار مهربان خود، همدل و همراه کند.

وی عنوان کرد: در طی سال های گذشته معاونت پرورشی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری نظر ویژه ای به این جشنواره داشته است و این باعث شده امسال برای سومین سال متوالی این استان بالاترین درصد شرکت کنندگان را نسبت به آمار دانش آموزان در کل کشور داشته باشد.

خدیبی با بیان اینکه این جشنواره زمینه ارتقای سرانه مطالعه، غنی‌سازی اوقات فراغت و آموزش و فرهنگ سازی در میان دانش آموزان سراسر کشور را فراهم کرده است، ابراز کرد: مرحله کشوری جشنواره دانایی توانایی آبان ماه سال جاری و در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: علاوه بر 10 سهمیه عادی 7 سهمیه تشویقی نیز به چهارمحال و بختیاری برای اعزام دانش آموزان به مرحله کشوری تخصیص داده شده است که این میزان بیشترین سهمیه تشویقی در میان استان هاست.

وی در رابطه نحوه برگزاری مرحله کشوری این مسابقات در مرحله کشوری گفت: دانش‌آموزان برگزیده استان برای شرکت در مرحله کشوری سه کتاب را به اختیار خودشان انتخاب می‌کنند و آنها را می‌خوانند. در مرحله بعدی با حضور نویسندگان درباره کتابی که خود انتخاب کرده است گفت‌وگو می‌کند و هر دانش‌آموزی که به مرحله کشوری راه می‌یابد در حقیقت ۶ عنوان کتاب خوانده است، همچنین کتاب‌های انتخاب شده بدون جهت‌گیری خاص با نظر ۲۰ نفر از نویسندگان، شاعران و مترجمان حوزه کودک و نوجوان کارشناسی و انتخاب می‌شود.

غلامعلی خدیبی در پایان ابراز کرد: جشنواره دانایی توانایی در راستای نیل به اهداف سند تحول بنیادین توانسته دسترسی دانش‌آموزان به تازه‌های نشر را تسهیل کند و فرهنگ کتابخوانی را در میان آنها به شکل مشهود و موثری گسترش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار