برگزاری کمیته علمی اجرایی نماد و کمیته فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

قزوین (پانا) - برگزاری کمیته علمی اجرایی نماد و کمیته فرهنگی پیشگیری با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین دراداره کل آموزش وپرورش قزوین برگزارشد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کمیته علمی اجرایی نماد و کمیته فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

صبح روز پنج شنبه دهم شهریور ماه کمیته علمی- اجرایی نماد و کمیته فرهنگی- پیشگیری با حضورعلی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان روسای نواحی و مناطق چهارده گانه استان و سایر اعضای کمیته نماد از دستگاه های برون سازمانی برگزار شد.

علی فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: درآستانه فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین قرار داریم امیدوارم خداوند روزی زیارت امام حسین علیه السلام را در این دنیا و شفاعت ایشان را در آخرت نصیب همه عزیزان بکند.

وی افزود: وقتی جرمی به وقوع می پیوندد دستگاه قضایی آخرین راهکاری است که باید وارد کار شود ریشه جرم با مجازات خشک نمی‌شود و پیشگیری بهترین روش و ارزان ترین و ساده ترین راه است که به عدالت نیز نزدیکتر است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین تاکید کرد: مداخله به موقع، مدیریت صحیح، تقسیم کار بین دستگاه‌ها و ایجاد هماهنگی بین نهادهای مسوول می‌تواند موجب پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتمای گردد

این مسوول بیان داشت: باید از شاخصه‌های مختلف پیشگیری از وقوع جرم بهره ببریم چرا که با اقدامات سلبی و سرکوب گرایانه حوادث مدیریت نخواهد شد و نیاز است اقدامات فرهنگی، اجتماعی، انتظامی، حقوقی و قضایی در این راستا انجام شود.

وی بیان داشت: مدیریت پیشگیری از جرم بر عهده دستگاه قضایی است اما تمامی دستگاه‌ها باید به این امر کمک کنند.

وی با اشاره اهمیت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش اذعان داشت: اگر در آموزش و پرورش خوب سرمایه گذاری شود درصد وقوع جرم کاهش خواهد یافت.

فولیان حضور دستگاه های مربوطه در جلسات طرح نماد را الزامی دانست و آموزش و پرورش را مکلف کرد تا دستگاه هایی را که در این زمینه کم کاری می کنند به دستگاه قضایی معرفی کند.

این مقام قضایی همچنین بر مسائلی چون رعایت عدالت و تسهیل در ثبت نام مدارس، شناسایی بازماندگان از تحصیل و همچنین پیگیری علت ترک تحصیل آنان و رفع آن تاکید کرد.

دانش آموز خبرنگار:حدیثه قدیمی

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار