استاندار آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی در جذب گردشگر از دیگر استان‌ها پیشی گرفته است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته دولت با شرح گزارشی از اقدامات اخیر دولت به پیشی گرفتن استان در بحث گردشگری از دیگر استان‌ها نیز اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌شرقی در جذب گردشگر از دیگر استان‌ها پیشی گرفته است

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و با هنر در سالن اجتماعات مصلی تبریز، گفت: یک سال از عمر دولت می‌گذرد، روزی که دولت در محضر مقام معظم رهبری حاضر شد، ایشان فرمودند: «اگر آگاه نباشید زمان به سرعت خواهد گذشت اما آنچه که خواهد ماند اقدامات و برنامه‌های شماست که برای مردم از خود به یادگار می‌گذارید.»

وی افزود: در طول یک سال دولت، کارنامه بلند و موفقی را برای خود رقم زده است. ما بعنوان خادم این دولت خود را موظف می‌دانیم همچون دولت شهید رجایی که مکتبی‌ترین و معنوی‌ترین دولت بود عمل کنیم؛ چنانچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «به علت اخلاص شهیدان رجایی و باهنر، آنچه در دوران خدمت این دو بزرگوار از خود به یادگار گذاشته‌اند در طول انقلاب کم‌نظیر است.»

زین‌العابدین خرم ادامه داد: آیت‌الله رییسی نیز شخصیتی مکتبی دارند که همواره شاهد حضور ایشان در بین مجامع مردمی هستیم؛ مسیر دولت انقلاب اسلامی را ولایت فقیه مسیری عادلانه عنوان می‌کنند که ارتباط بدون واسطه مردم را نهی می‌کنند. ایشان همواره مسئولان را به سبک زندگی مردمی سفارش می‌کنند که تاکید خاصی بر فسادستیزی دارند.

وی با اشاره به گزارش جامعی از سفر وزیر بهداشت به استان در هفته گذشته افزود: دولت با تمام قوای خود و همراهی بسیاری از ارگان‌ها توانسته اقدامات اساسی را در راستای سلامت انجام دهد که نتیجه آن پایداری وضعیت بیماری کرونا در روزهای کنونی است. کرونا یک موضوع صرف برای آسیب‌های جسمی جامعه نبوده، بلکه اکثر ابعاد جامعه را تحت تاثیر قرار داده بود، به قدری که معیشت مردم نیز بدلیل این بیماری مختل شده بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر مفتخریم که بگوییم تعداد گردشگران خارجی ما حتی به بیش از دوران کرونا رسیده است، مسافرت های هوایی و زمینی استان آذربایجان شرقی برای اولین بار از دیگر استان‌ها پیشی گرفته است. همچنین در هفته دولت بیش از ۲ هزار میلیارد پروژه افتتاح شده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از پروژه های متفاوت نیز در دست اتمام هستند، مدیران این استان با تشکیل قرارگاه برای پایدار کردن تاسیسات، وارد مدار کردن حوزه های مختلف در شرایط مختلف برای خدمت به مردم تلاش کردند.

استاندار آذربایجان شرقی شرح داد: وقتی رییس جمهور به استان سفر کرد، عنوان کرد: «استان آذربایجان شرقی باید تبدیل به قطب صادرات، تولید و تجارت شود.» امروز به برکت تلاش مسئولان و دغدغه‌مندی نماینده ولی فقیه تعداد انگشت شمار کارگاه راکد داریم، بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی وارد مدار تولید شدند و مشکلات تعدادی از بیکاران نیز در این راستا حل شد.

وی از وارد مدار و چرخه تولید شدن تعداد ۱۰۰ واحد راکد در آذربایجان شرقی طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: امروز به برکت تلاش های تیم مدیریتی و اقتصادی استان، تنش های کارگری کاهش یافته و واحدهای مشکل دار صنعتی و تولیدی نیز به تعداد انگشتان دست رسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: از مجموع این طرح ها، ۳ هزار میلیارد تومان پروژه طی هفته دولت به بهره‌برداری رسید که برای ۱۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار