معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

تبدیل فضاهای آموزشی به مراکز دانش‌بنیان، نیازمند توجه به تجهیزات پژوهش‌سراهاست

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، تامین اعتبارات توسط خیرین را در امر ساخت‌وساز امری مهم دانست و تبدیل فضاهای آموزشی کشور به مراکز دانش‌بنیان را، نیازمند توجه ویژه آموزش و پرورش به مجهز کردن پژوهش‌سراها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل فضاهای آموزشی به مراکز دانش‌بنیان، نیازمند توجه به تجهیزات پژوهش‌سراهاست

وهاب ادیبی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در دومین روز گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور، اظهار کرد: با توجه به اظهارات وزیر آموزش و پرورش، مبنی بر تبدیل فضاهای آموزشی به مراکز دانش‌بنیان، لازمه اجرای آن توجه ویژه آموزش و پرورش به مجهز کردن پژوهش‌سراهای سراسر کشور است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که می‌توان در راستای اجرایی شدن تبدیل فضاهای آموزشی به مراکز دانش‌بنیان از آن نام برد، نبود آزمایشگاه در برخی از مدارس کشور است؛ از این رو برای اینکه بتوانیم مدارس را مراکز دانش‌بنیان سازیم، نیازمند توجه ویژه به تجهیزات پژوهش‌سراها و برپایی آزمایشگاه در مدارس سراسر کشور هستیم.

این مقام مسئول، ساخت فضاهای آموزشی به‌ویژه هنرستان‌ها را، از دیگر موارد لازم‌‌ توجه مسئولان دانست و عنوان کرد: با توجه به این‌که هنرستان‌ها می‌توانند جایگزین فضای سایر مراکز آموزشی باشند، ولی مدارس برخلاف آن نمی‌توانند جایگاه هنرستان را پر سازند، نیازمند الویت قرار دادن هنرستان‌ها در مقوله ساخت‌وساز فضاهای آموزشی هستیم.

وی ادامه داد: هنرستان‌ها نیازمند فضای خاص آموزشی مختص خود هستند؛ از این رو چالش دیگری که ما با آن در آموزش و پرورش رویاروی هستیم، مقوله ساخت هنرستان‌ها در کشور است؛ زین روی ساخت‌وساز در حیطه هنرستان‌ها آن‌گونه که لازم بوده تا به حال مورد توجه قرار نگرفته و نیازمند نگاهی ویژه از سوی مسئولان است.

وی چالش‌ دیگر مقطع متوسطه را کم‌توجهی به درس کار‌ و فناوری دانست و تصریح کرد: موضوع دیگری که می‌توان از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های متوسطه نام برد، تجهیز کارگاه‌های درس کار و فناوری است؛ شوربختانه این درس معمولا مورد غفلت واقع شده است و از آن‌جایی که نقش مهمی در تعیین سرنوشت دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول دارد، نیازمند عنایت ویژه از سوی آموزش و پرورش است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، تامین اعتبار خیرین مدرسه‌ساز را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که آثار خیر و برکت کار خیرین بر همگان پوشیده نیست، در برخی موارد با کمبود اعتبار از سوی آنان در حیطه ساخت‌وساز مواجه هستیم؛ یا در مواردی پیش آمده که خیرین به درستی از چگونگی ساخت‌وساز مدارس آگاه نبوده است و در ادارات آموزش و پرورش نتوانستند با مسئولان به توافق نظر رسند.

ادیبی افزود: برای اینکه بتوانیم در حیطه ساخت‌وساز به صورت بهینه از ظرفیت خیرین بهره‌برداری کرده و موجبات پیشرفت را فراهم سازیم، نیازمند هم‌راهی ادارات نوسازی در خصوص آگاه‌سازی افراد خیر از چگونگی امور ساخت‌وساز هستیم.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار