رئیس سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان:

فداکاری و کمک به هم‌نوع در اردوهای سازمان‌ دانش‌آموزی آموزش داده می‌شود

اصفهان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان اعلام کرد فداکاری و کمک به همنوع در اردوهای سازمان‌ دانش‌آموزی آموزش داده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فداکاری و کمک به هم‌نوع در اردوهای سازمان‌ دانش‌آموزی آموزش داده می‌شود

اکبر رحمتی، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان در آیین افتتاحیه اردوی ملی پیشتازان در قطب اصفهان، ضمن عرض سلام و خیر مقدم به پیشتازان حاضر در اردو و معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: عرض تشکر و خداقوت داریم به دانش آموزانی که از مدت‌ها پیش، خانوادۀ خود را رها کردند و از شهرهای خود، به مقصد اردوی کشوری پیشتازان در قطب 4 حرکت کردند.

وی افزود: شما به شهر گنبدهای فیروزه‌ای وارد شدید، شهری که زمانی، زاینده‌رود آن معروف بود، به شهری که شیخ بهایی با مهندسی خود خیابان‌ها، مناطق و محله‌ها را به بهترین وجه بنا کرد و با برنامه‌ریزی تقسیم آب، سیلاب‌های که در شهر اصفهان جاری می‌شد را کنترل کرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان اذعان کرد: در روز جمعه، با بازدید از بناهای تاریخی شهر اصفهان، با فرهنگ غنی این قسمت از ایران بزرگ آشنا می‌شویم؛ شاعر در خصوص این شهر می‌فرماید: «کنار زنده‌روز از هر کران بِه، هم از دریاچۀ مازندران به، اگرچه اصفهان نصف جهان است، ولیکن از جهانی اصفهان به».

وی یادآور شد: ما همگی با هر نامی، از مدیر، مدرس و مربی گرفته تا دانش‌آموز، از اعضای سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ می‌خواهیم در این دورۀ 4 روزه، قسمتی از مهارت‌های ویژۀ پیشتازان را فرا بگیریم.

رحمتی ادامه داد: ما در اردوها یاد می‌گیریم تا صبح‎‌ها با صدای اذان بیدار شویم، در نماز جماعت شرکت کنیم، یاد می‌گیریم پس از نماز، نشاط صبح‌گاهی را در قالب ورزش ایجاد کنیم، یاد می‌گیریم که دور میز صبحانه با هم بنشینم و با هم صبحانه میل کنیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان بیان کرد: یاد می‌گیریم تا اگر جایی می‌رویم با نظم برویم، یاد می‌گیریم تا اگر برای دوست ما اتفاقی افتاد، با هم برای حل آن تلاش کنیم، یاد می‌گیریم که حتی کوچک‌ترین کارهای ما مثل خواب هم منظم باشد، فداکاری برای دیگران و کمک به همنوع را در همین اردوها یاد می‌گیریم.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان، «گروه ویژۀ » را داریم، بعضی از اعضای این گروه، افرادی هستند که حتی فارغ‌التحصیل شدند و دورۀ دانش‌آموزی خود را به صورت کامل سپری کردند؛ این افراد اعلام کردند که اگر نیازی در هر جایی از کشور بود، آمادگی داریم تا ورود پیدا کنیم.

رحمتی گفت: خود آن‌ها، بدون اینکه کسی به آن‌ها گفته‌باشد و دستوری داده‌باشند، سایتی طراحی کردند که آموزش‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را در این سایت به نمایش بگذارند، با راهنمایی ما، برای فعالیت‌هایشان آیین‌نامه طراحی کردند که مراحل تصویب را سپری می‌کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان تصریح کرد: این افراد، کسانی هستند که چند سال در سازمان دانش‌آموزی آموزش دیدند و الآن، احساس کردند که باید ادای دین کنند و به سازمان دانش‌آموزی، همشهری و هموطن خود خدمت رسانی کنند، این افراد به صورت خودجوش وارد شدند، هیچ نامه‌ای از سازمان مرکز برای اینکه این فعالیت‌ها را داشته باشند صادر نشده‌ بود یا ما به آنها نگفته‌ بودیم، اما به صورت جهادی تلاش کردند.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای ما، با هدف تربیت چنین دانش‌آموزانی تشکیل می‌شوند، با یاری خداوند امیدواریم که آموزش‌ها و فعالیت‌هایی که دانش‌آموزان در این اردو انجام می‌دهند، در آینده برای آنان کارساز و گره‌گشا باشد.

رحمتی اظهار کرد: استان اصفهان، حدود 23 هزار شهید دارد که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، به فیض شهادت نائل آمدند، از گلستان شهداء اصفهان بازدید خواهیم کرد، گلستان شهدایی که در کنار تخت فولاد اصفهان قرار گرفته‌است، در این چند روز اردو، مطالعه داشته‌باشید و ببینید که چه علمای بزرگی در تخت فولاد، به خاک سپرده شده‌اند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان تأکید کرد: افرادی مثل شهید جلال افشار در این بقعۀ متبرک به خاک سپرده شده‌اند، این شهید، شخصی است که آیت‌الله بهاءالدینی در خصوص وی فرمودند که یکی از یاران امام زمان(عج) خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار