مدیرعامل یکی از موسسات فرهنگی و هنری در کرج در گفت‌وگو با پانا :

اشتغال‌زایی و استعدادیابی، از اهداف اصلی موسسات فرهنگی و هنری است

کرج (پانا) - مدیرعامل موسسه نبض هنر پارس در کرج عنوان کرد اشتغال‌زایی و استعدادیابی، از اهداف اصلی موسسات فرهنگی هنری است.

کد مطلب: ۱۳۰۳۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال‌زایی و استعدادیابی، از اهداف اصلی موسسات فرهنگی و هنری است

مینا آقاسی‌لو، مدیرعامل مؤسسه‌ نبض هنر پارس در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «موسسات گوناگون آموزشی، فرهنگی و هنری این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرند، به ویژه موسساتی که با نگاهی اندیشمندانه و نوآورانه و متناسب با نیازهای جوانان و نوجوانان جامعه به پرورش هر چه بیشتر استعدادها و توانایی‌های آنها کمک می‌کنند. در این میان پرسش‌هایی با محوریت این موسسات برای اکثر افراد به وجود می‌آید که چه موسساتی معتبر هستند و می‌توان به آنان تکیه کرد و چگونه یک موسسه فرهنگی و هنری می‌تواند یک نوجوان یا جوان را در راه رسیدن به اهدافش یاری دهد.»

وی افزود: «موسسه نبض فرهنگ و هنر پارس یک موسسه چند منظوره فرهنگی و هنری است که برگزارکننده کنسرت‌ها، همایش‌ها، سمینارهای تخصصی، نمایشگاه و جشنواره‌ها و ورک شاپ‌های تخصصی است. همینطور در زمینه‌های گویندگی و دوبلاژ، بازیگری، آواز و شاخه‌های نویسندگی خلاق فعالیت می‌کند.»

وی در رابطه با علت و ریشه نامگذاری این موسسه نیز گفت: «میان تمام اسامی که به اداره ثبت معرفی شد نام نبض فرهنگ و هنر پارس تایید شد و ما نیز اصرار داشتیم که در نام گذاری به فرهنگ و هنر پارسی اشاره ای شود. بنده همواره دوست داشته ام که در فرهنگ و هنر کشورم موثر واقع شوم و بتوانم قدمی بردارم تا سطح فرهنگ را برای کودکان، نوجوانان و جوانان بالاتر ببرم و در حد توانم آن را ارتقا دهم.»

آقاسی‌لو اهداف و محور اساسی اقدامات موسسه را اینگونه توصیف کرد: «اولین هدف یک موسسه فرهنگی این است که در ساختار فرهنگی جامعه قدمی بردارد. این بدین معناست که حرکتی انجام دهد که در ابتدا چارچوبی به اهداف خود بدهد و آنها را به سوی جلو ببرد . همانطور که گفتم یکی از اهداف ما نیز ارتقای سطح فرهنگی جامعه به ویژه در استان خودمان است با مشاهده ساختار آموزشی نوجوانان و جوانان به فکر فرو می‌رویم که چگونه می‌توان تغییر مفیدی در این ساختار آموزشی به ویژه در خانواده ها ایجاد کنیم اینکه آنها برای آموزش فرزندانشان دغدغه داشته باشند و کودکانشان بی هدف رشد نکنندکه هدف از تولد فرزند در جامعه می بایست از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شود در این میان قسمتی از این برنامه ریزی توسط دولت و مسئولین صورت می‌گیرد و بخشی دیگر توسط ما مؤسسات انجام می‌شود و ما هم به سهم خود تلاش می‌کنیم که در این زمانه عملکرد درستی داشته باشیم.»

مدیرعامل مؤسسه‌ نبض هنر پارس در رابطه با فعالیت‌های موسسه برای تحقق اهداف عنوان شده نیز تشریح کرد: «زمینه فعالیت‌های موسسه به علت چند منظوره بودن بسیار گسترده هستند. یکی از زمینه‌هایی که در آن فعالیت داریم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری است و همانطور که از اسم آن نیز پیداست ما در این گونه جشنواره‌ها زمینه را برای فرهنگ‌سازی فراهم می‌کنیم. به عنوان مثال از جشنواره‌های اخیر می‌توان به ایران جوان اشاره کرد که با محور نه به تک فرزندی برگزار شد و هدف ما توجه نسل جوان و نوجوان جامعه به بالا رفتن هرم سنی جامعه بود که از کمتر مواردی است که به آن توجه می‌شود. حدود ۲۰ سال دیگر تعداد مراکزی که ما برای مراقبت از سالمندان دارا هستیم باید چندین برابر شوند که علت آن نیز بالارفتن هرم سنی است که با درصد زیادی از سالخوردگان روبه رو خواهیم بود.»

وی اضافه کرد: «برای پیشگیری از این اتفاق جشنواره ای با عنوان ایران جوان برگزار کردیم تا توجه افراد را به این موضوع جلب کنیم که با وجود تمامی مشکلات مالی، اقتصادی و تورم می بایست مراقب باشیم که چه چیزی را فدای چه چیزی می‌کنیم. رخدادی که شاید حدود ۲۰ سال دیگر رقم خواهد خورد، می‌توان یک فاجعه باشد. جشنواره‌‌های فرهنگی و هنری در چنین شرایطی نظر نسل فعال جامعه را به این موضوع معطوف می‌کند که چشم اندازی از آینده را برایشا نمایان سازد.»

آقاسی‌لو همچنین درباره اهمیت آموزش فن بیان خاطرنشان کرد: «نکته ای که به شدت به آن معتقد هستم این است که بچه ها می بایست از سنین پایین آموزش فن بیان ببینند. اگر آموزش فن بیان را که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته درصدد آموزش ها واقع شده در نظام آموزشی خود نیز پیاده کنیم، فرزندانی با آسیب روحی کمتر و توانایی بیشتر به جامعه ارائه خواهیم کرد. کودکی که بیاموزد چگونه درست سخن بگوید اجازه ضایع شدن حقش یا تعرض را نخواهد داد و فردی که به حقوق خود واقف باشد، حق فرد دیگری را نیز پایمال نخواهد کرد، زیرا یاد گرفته که برای کسب حقوق خودش تلاش کند، صحبت کند و ارتباط خوبی با اطرافیان برقرار کند و از مسیر درستی به سمت جلو حرکت کند.»

وی در خصوص تاثیرات مثبت آموزش‌های موسسه در کودکان و نوجوانان بیان کرد: «همانطور که پیش‌تر هم گفتم چشم‌انداز یعنی نگاهی که یک شخص به آینده دور یا نزدیک خود دارد و هر فردی در هر جایگاهی از زندگی موظف به داشتن یک چشم‌انداز است. آموزش‌های تخصصی ما شامل موارد بنیادی هستند که اشخاص آنها را در خانواده دریافت نکرده‌اند. ما نیز در این زمینه‌ها با آنها کار می‌کنیم و این مهارت‌ها را در آنها پرورش می‌دهیم. به عنوان مثال فردی که از فن بیان قوی برخوردار است، سعی می‌کنیم مهارت‌های او را تقویت کرده و به رشد او کمک کنیم. بنابراین آن شخص در آینده تاثیرات مثبت زیادی از جمله روابط بهتر و سازنده‌تری با اطرافیان، خانواده و دوستان دریافت خواهد کرد.»

آقاسی‌لو علاوه بر استعدادیابی، اشتغال‌زایی را نیز از محورهای اساسی موسسه دانست و تاکید کرد: «در چندین شاخه مهارت‌آموزی را انجام می‌دهیم تا بچه ها را تا رسیدن به فضای اشتغال همراهی کنیم. برای مثال هنرآموزان برتر حوزه بیان را تا استیج همراهی می‌کنیم. همینطور بچه‌هایی که در دوره‌های بازیگری آموزش می‌بینند را به کارگردان‌ها و مجموعه‌های فیلم‌سازی معرفی می‌کنیم و در حرفه دوبلاژ و ضبط انیمیشن، موسیقی، مدیریت و دوره‌های توسعه فردی ویژه افرادی که قصد ارتقای کسب و کارشان را دارند نیز این پروسه انجام خواهد شد. ‌همچنین با توجه به اینکه صاحب امتیاز انتشارات نبض قلم هم هستیم اشخاصی که در دوره‌های نویسندگی شرکت می‌کنند و به سطح قابل قبولی در نوشتن می‌رسند، به آنها در چاپ کتاب‌ها و نوشته‌هایشان کمک خواهیم کرد که اخیرا نیز از بین ۱۹ نویسنده برتر، ۶ نفر را نیز به سطح کشور و دنیای نویسندگی معرفی کردیم که کتاب‌هایشان در حال چاپ است. به طور کلی در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم که هنرآموزان را به بازار کار جذب کنیم.»

مدیرعامل مؤسسه‌ نبض هنر پارس در پایان یادآوری کرد: «سعی می‌کنیم که با اساتید مجرب و کاربلد کار کنیم ضمن اینکه به نتیجه کار بسیاری اهمیت می‌دهیم و با هدف یادگیری کار را پیش ببریم تا هنرآموزان ما نتیجه مطلوبی در پایان آموزش‌ها دریافت کنند.»

دانش آموزخبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار