معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

نقش موثر معلمان در بهره‌مندی از زبان هنر جهت آموزش دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری کارگاه اردویی ویژه دانشجویان رشته ابتدایی ورودی سال 98 دانشگاه فرهنگیان خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش موثر معلمان در بهره‌مندی از زبان هنر جهت آموزش دانش‌آموزان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سعید دهنوئی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اعلام این خبر افزود: این کارگاه اردویی ویژه با عنوان «کاردوی معلم فردا» مخصوص دانشجویان ورودی ۱۳۹۸ دانشگاه فرهنگیان با هدف تعمیم نقش تربیتی دانشجو معلمان، به عنوان مربیان و راهبران تربیتی در کلاس‌های درس که در سال تحصیلی پیش‌رو، به عنوان آموزگار در سطح شهرستان‌های استان تهران به مدارس معرفی می‌‌شوند، در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

وی با تشریح اهداف این برنامه به ساختارحوزه پرورشی اشاره کرد و با تبیین برنامه‌ها و اهداف دینی و تربیتی از ارتباط متقابل محتوای کتاب‌های درسی با اهداف پرورشی سخن گفت و بر توجه بیشتر به مفاهیم مربوطه تأکید کرد.

دهنوئی افزود: فعالیت‌های تربیتی فقط مختص مربیان پرورشی نیست و معلمان طبق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، می‌بایست با بهره‌گیری از زبان هنر، بتوانند تاثیرگذاری مطلوبی در آموزش مهارت‌ها و ارزش‌ها بر دانش‌آموزان چه در آموزش حضوری و مجازی به عنوان مربیان و راهبران تربیتی در کلاس‌های درس داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با ابراز امیدواری نسبت به نقش آفرینی معلمان جوان در آموزش و پرورش اظهار کرد:معلمان جوان همگام و همراه با فعالیت‌های آموزشی می‌بایست بتوانند در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت موفق و بازوان نیرومند حوزه پرورشی باشند و نوید تداوم این برنام‌ها را در آینده اعلام نمایند.

شایان ذکر است در این برنامه و در مراسمی خاص یاد شهید گمنام اردوگاه گرامی و مزار وی پس از مدیحه سرایی گلباران شد و در ادامه با اجرای کارگاه قصه گویی، مهارت‌های زندگی و بازی‌های گروهی برای دانشجو معلمان، کاردوی معلمان به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار