معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

مدیران مدارس سکانداران آموزش و پرورش هستند

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری دوره آموزشی شایستگی‌های مدیرمدرسه و نحوه ارزیابی آن جهت ارتقای کیفیت فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران در مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران خبر داد و عنوان کرد مدیران مدارس سکانداران آموزش و پرورش هستند.

کد مطلب: ۱۳۰۳۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس سکانداران آموزش و پرورش هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مهدی نیک‌فر با اشاره به اجرای فرایند آزمون انتخاب و انتصاب مدیران گفت: منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه هر سازمان است که با دانش، کوشش، هماهنگی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها، اهداف سازمانی را محقق کرده و توانایی‌ها و قابلیت‌های بالقوه آنان با برنامه ریزی و مدیریت در محیط سازمانی امکان فعلیت می‌یابد.

وی افزود: دستیابی به این مهم نیازمند درک و شناخت جامع از افراد و فراهم آوردن شرایط مناسب برای توسعه فردی و سازمانی و انتصاب افراد در جایگاه مناسب و مسئولیت‌ها متناسب با آگاهی، توانمندی و قابلیت‌های آنان است. مدارس به عنوان مهم ترین جایگاه تعلیم و تربیت نیز، نیازمند مدیرانی است که با درک شرایط موجود و احصاء وضعیت مدرسه منطبق بر سند تحول بنیادین بتوانند تعلیم و تربیت چند ساحتی را در مدرسه اجرایی کنند.

نیک‌فر، فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت: باید تلاش شود در این فرآیند افراد شایسته و کارآمد در سمت مدیریت مدارس قرار گیرند.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: برای ارتقاء کیفیت فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران، دوره آموزشی با عنوان شایستگی های مدیر مدرسه و نحوه ارزیابی آن با حضور اساتید برجسته برای کارگروه‌های مصاحبه مناطق 21 گانه برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار