چمران در جمع خبرنگاران:

برای کسب درآمد مردم را نیازاریم

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های پُرمخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌ها واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برای کسب درآمد مردم را نیازاریم

مهدی چمران پیش از آغاز جلسه شورای شهر روز سه‌شنبه در خصوص ترافیک این شب‌های پایتخت و برگزاری نمایشگاه‌ پر مخاطب در محل نمایشگاه‌های تهران گفت: شورای شهر هر اقدامی می‌توانست در این رابطه انجام داده است و چند روز گذشته نیز جلسه با رئیس سازمان نمایشگاه‌ها و معاون وی داشتیم. نزدیک به دو ساعت این جلسه به طول انجامید و صحبت‌های بسیاری در این جلسه مطرح شد آنچه برای شهرداری مدیریت شهری مطرح است آرامش مردم است. ما به آنها نمی‌گوییم نمایشگاه‌ها از این مکان بروند. معتقدیم برخی نمایشگاه‌ها ترافیک و دردسر و زحمت برای مردم ایجاد می‌کند. درست است که نمایشگاه در یک اتوبان و خیابان شهر است اما تقریباً به صورت شعاعی در همه شهر تاثیر می‌گذارد. تاثیر آن در برخی محورها مانند اتوبان چمران بسیار زیاد است و در برخی اتوبان‌ها که دورتر هستند تاثیر کمتری دارد اما تاثیر خود را می‌گذارد و ترافیکی که در آن نقاط به وجود می‌آورد موافق برگزاری این نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌ها نیستیم.

وی ادامه داد: پیش از این قرار بود، نمایشگاه به محل نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل شود و نه فقط مصوبه شورا را داریم بلکه مصوبه هیات دولت گذشته را هم در این رابطه داریم که آن هم تکلیف می‌کند در این مکان چنین نمایشگاه‌هایی برگزار نشود. حتی تایید دولت آقای خاتمی را داریم. اوایل شروع کار ما در شورا بود و سال ۸۲ در ماه مبارک رمضان که با حضور مرحوم دکتر حبیبی و دکتر عارف و آقای قالیباف که آن زمان مسئولیت نیروی انتظامی را برعهده داشتند، جلسه‌ای برگزار شد و تصمیم گرفته شد نمایشگاه دیگر در این مکان برگزار نشود و سال بعد از آن نمایشگاه کتاب در آن محل برگزار شود. این موضوع را در شورای شهر مصوب کردیم اما آنها خود را ملزم به انجام مصوبه شورای شهر نمی‌دانند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: به دلیل آنکه سیستم یکپارچه مدیریت شهری وجود ندارد و آن‌ها خود را وزارتخانه و صاحب تصمیم‌گیری می‌دانند به همین دلیل خود را ملزم به اجرای مصوبات شورا نمی‌دانند اما باید فضای عمومی و مطالعه عمومی در این زمینه ایجاد شود.

چمران اضافه کرد:‌ درخصوص نمایشگاه‌هایی مانند کتاب این موضوع را می‌پذیرم چون فضای زیادی می‌خواهد که این فضا را هم برای آنها درست می‌کنیم. نمایشگاه کتاب حدود ۹۰ هزار متر مربع فضا می‌خواهد که شهر آفتاب فعلاً چنین فضایی ندارد و دوباره که نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد و مجبور شدند برخی غرفه ها را در چادر برگزار کنند. هرچند نمایشگاه کتاب هم در شهر آفتاب برگزار شود بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: سال اول اجرا نکردند و ما مجبور شدیم برویم جلوی نمایشگاه یک کامیون خاک خالی کنیم و نمایشگاه به تعطیلی کشیده شود و شروع نشود این کارها را نیز شهرداری می‌تواند انجام دهد اما خواهشم آن است که قرارهایی که با هم گذاشتیم را اجرا کنند دست کم نمایشگاه‌های تخصصی را بیاورند به آنجا. نمایشگاه ساختمان که تخصصی نیست و پر مخاطب است به شهر آفتاب منتقل شود.

رئیس شورای شهر تهران معتقد است که مسئولان نمایشگاه برای کسب درآمد حاضر نیستند برگزاری نمایشگاه کم شود. آیا این کسب درآمد می‌ارزد به این که مردم را آزار دهیم و آنها را به زحمت بیاندازیم؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار