نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی:

قوانین مستحکمی برای دفاع از حقوق خبرنگاران در کشور نداریم

ساری(پانا) - نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت هم‌اکنون در کشور قوانین مستحکمی برای دفاع از حقوق خبرنگاران وجود دارد، اگر امروز صدای خبرنگار به عنوان صدای افکار عمومی برای جامعه در حوزه‌های مختلف بلند می‌شود، این صدا صدایی از جنس مردم و سراسر صداقت است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
قوانین مستحکمی برای دفاع از حقوق خبرنگاران در کشور نداریم

علی بابایی کارنامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آسیب‌های شغل خبرنگاری در جامعه و خانواده عنوان کرد: من که در گذشته در شورای روستا به‌عنوان وکیل مردم انتخاب شدم، برخی راحت طلبی‌ها را که می‌بینم، نگران می شوم و با صداقت مسائل را مطرح می‌کنم، در کنار آن در نظام جمهوری اسلامی اتفاقات مثبتی رقم خورد، دیگر خبری از کدخداها نیست، امام راحل و شهدای استان برای ما الگو هستند، بنده نقدهای اصحاب رسانه را در دوران دو دولتی که تجربه کردم انصافا به‌جا بود، ما از این انتقادات استفاده خواهیم کرد و در آینده نزدیک از ظرفیت خبرنگاران برای حضور در مجلس استفاده خواهیم کرد.

بابایی کارنامی عنوان کرد: در دولت‌های قبل مدیران در میدان نبودند، توازنی بین پرداخت حقوق و دستمزد نبود، بدترین دوران مجلس مجلسی است که آغاز کارش مصادف با تغییر و تحول دو دولت یعنی دولت اول و دولت آخر یک گفتمان باشد، به تعبیر مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس دو وظیفه دارند، اول تبیین و تسهیل قوانین و دوم نظارت، طبق عملکرد حوزه نظارتی مجلس بهتر از بقیه بخش‌ها عمل می‌کند‌، مجلس ۱۷۶ نماینده دارد و مهم ارائه کار کمی است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در دولت سیزدهم تقریبا میدانی است، عنوان کرد: در این دولت بازدید از همه روستاها و رفع مشکلات مردم برای بار چندم انجام شد، این دولت در میدان بوده و پای دردودل مردم می‌نشیند.

این مسئول گفت: بنده تاکنون ۱۰۸ بار به روش‌های مختلف تذکر و مداخله فنی در عملکرد مجلس شورای اسلامی داشتم، خدا را شاکرم که تجربه بیشتری را کسب می‌کنم.

وی همچنین اعلام کرد: سرانه درآمد در کل ایران ۵۹ میلیون تومان است، در مازندران ۴۷ میلیون تومان است با وجود اینکه مازندران استان برخورداری است و ظرفیت‌های زیادی دارد در این بخش می‌لنگد، در حالی که استان ما عقب افتادگی ندارد.

بابایی کارنامی همچنین اظهار کرد: در بحث بیمه‌های خبرنگاران، بحث بیمه رسانه‌های مکتوب فعال است، اما مجازی خیر، تشخیص این ماجرا با وزارت ارشاد است، ما هم پیگیر آن هستیم که مازندران به‌عنوان استان پایلوت کشور پیگیر بحث بیمه اصحاب رسانه باشد.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار