مقاومت سلاحی برای مبارزه با متجاوزان

کرج (پانا) - بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز۲۳ مرداد سالگرد پیروزی و مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به‌عنوان روز مقاومت اسلامی نام‌گذاری شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مقاومت سلاحی برای مبارزه با متجاوزان

این جنگ در بین لبنانی ها به «نبرد تموز» شهرت یافته و براساس یک «نقشه جامع» که توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و احزاب شاخص طیف 14 مارس لبنان طراحی شده بود به اجرا درآمد.
از همان هفته اول ارتش رژیم صهیونیستی که توانایی جنگیدن با حزب الله را نداشت مایل بود پایان جنگ را اعلام کند اما آمریکایی ها اصرار داشتند که این رژیم باید چیزی از جنگ به دست آورد و سپس آتش بس را اعلام کند.
از این رو با اصرار آمریکایی ها سه هفته دیگر جنگ ادامه پیدا کرد ولی در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد و با تصویب قطعنامه 1701شورای امنیت که شباهت زیادی به قطعنامه 598 داشت مهر تأیید پایان جنگ زده شد.
در واقع رژیم اشغالگر قدس تاکنون با جنگ ها و ترورهایی که به راه انداخته موفق به حفظ موقعیت خود شده است از این رو هرگاه با سخن حق و قانونی مواجه شده دست به راه اندازی جنگ و تروری جدید زده که تجاوز به جنوب لبنان و بروز جنگ سی و سه روزه نمونه‌ آن است.
مردم لبنان در جنگ سی و سه روزه با رژیم اشغالگر توانستند آنها را به ذلت بکشانند و بار دیگر واژه مقاومت را برای محرومان و ستمدیدگان جهان معنا کنند و همچنین یادآور مقاومت به عنوان سلاحی برای شکست متجاوزان و ظالمان شدند. به همین دلیل زمانی که مردم ایران خبر از پیروزی لبنان در این جنگ شنیدند یکپارچه بانگ شادمانی برپا کردند.

دانش آموز خبرنگار: مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار