احمدی در گفت‌‎وگو با پانا:

سازمان دانش‌آموزی معلمان و دانش‌آموزان بااستعداد را جذب و حفظ کند

اگر فرصتی برای دانش‌آموزان محروم فراهم شود، قطعا از نخبگان کشور محسوب خواهند شد/ معلمان باید آموزش داده شوند که چگونه با دانش‌آموزان تیزهوش برخورد کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد سازمان دانش‌آموزی باید معلمان و دانش‌آموزان خاصی را که دارای استعداد هستند، جذب‌ و بتواند این استعدادها را حفظ کند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی معلمان و دانش‌آموزان بااستعداد را جذب و حفظ کند

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با پانا درباره استعدادیابی دانش‌آموزان، اظهار کرد: «یکی از مسئولیت های اصلی وزارت آموزش و پرورش این است که استعدادهای دانش آموزان محروم را کشف کند، این افراد فرصت، تجهیزات و امکانات ندارند، اگر فرصتی برای دانش آموزان محروم فراهم شود، قطعا از نخبگان کشور محسوب خواهند شد.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: «اگر ما استعدادها را کشف نکنیم و از آنها حمایت نکنیم، کشورهای پیشرفته از این استعدادها حمایت خواهند کرد که این حمایت، موجب مهاجرت این استعدادها می‌شود اما اگر دولت و آموزش و پرورش این استعدادها را شناسایی و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کند،‌ برای توسعه و پیشرفت کشور موثر خواهد بود.»

وی بیان کرد: «معلمان باید آموزش داده شوند که چگونه با دانش‌آموزان تیزهوش برخورد کنند. این دانش‌آموزان باید جدا شوند و روی آنها سرمایه‌گذاری صورت گیرد. ما در مناطق محروم استعدادهای خدادادی داریم که نابغه هستند.»

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: «علاوه بر استعدادیابی، حفظ و جهت‌دهی صحیح استعدادها مهم است. شاید نیاز باشد خوابگاهی در یک منطقه بهتر یا معلمان خاصی برای دانش آموزان تیزهوش در نظر گرفته شود.»

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: «سازمان دانش‌آموزی باید معلمان و دانش‌آموزان خاصی را که دارای استعداد هستند، جذب‌ و بتواند این استعدادها را حفظ کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار