جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در گفت‌وگو با پانا:

دولت در تنظیم بودجه طوری عمل کند که زمینه رشد بیشتر سازمان دانش‌آموزی فراهم شود

باید نهادهای انقلابی آموزش و پرورش بیشتر مورد توجه قرار گیرند/ وزارت آموزش و پرورش می‌تواند بخشی از ماموریت سازمان دانش‌آموزی را، موضوع دانش‌بنیان تعیین کند/ می‌توان از نبوغ دانش‌آموزان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد/ باید برای دانش‌آموزان جایگاه تعریف شود

تهران (پانا) - نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد دولت در تنظیم بودجه باید طوری عمل کند که سازمان‌ دانش‌آموزی را در حوزه‌های دانش‌بنیان، فرهنگی و پرورشی و خصوصا این دو مورد اخیر بیشتر رشد دهد. مربیان می‌توانند هدایتگر و دانش‌آموزان میدان‌دار باشند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دولت در تنظیم بودجه طوری عمل کند که زمینه رشد بیشتر سازمان دانش‌آموزی فراهم شود

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به نقش دستگاه‌های آموزشی در تحقق شعار سال، گفت: «در بحث تولید و اشتغال که امسال هم شرکت‌های دانش‌بنیان محور این مهم هستند، به اعتقاد من همه دستگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی کشور باید وارد میدان شوند و یک فعالیت درازمدت را پایه‌ریزی کنند. قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس تصویب شده و الزامات خوبی هم برای دستگاه‌ها تعیین شده تا از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌درستی حمایت شود.»

می‌توان از نبوغ دانش‌آموزان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد

رئیس سابق آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: «اساسا شاکله شخصیتی دانش‌آموزان در وزارت آموزش و پرورش شکل می‌گیرد خصوصا در دوران دبیرستان که دوران نبوغ فکری و ابتکاری دانش‌آموزان است. ما واقعا نخبگانی در مدارس استعداد درخشان و سایر مدارس داریم که می‌توان از نبوغ آن‌ها جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم تا ایده‌هایی که دارند عملیاتی شود.»

وزارت آموزش و پرورش می‌تواند بخشی از ماموریت سازمان دانش‌آموزی را، موضوع دانش‌بنیان تعیین کند/ حمایت نکردن از سازمان دانش‌آموزی، بسیج و اتحادیه اشتباه بزرگی است

وی با بیان اینکه این فعالیت باید در آموزش و پرورش ساماندهی شود، اضافه کرد: «برای مثال وزارت آموزش و پرورش می‌تواند تعیین کند که یک بخش از فعالیت سازمان دانش‌آموزی همین امر باشد. چون ما هم سازمان دانش‌آموزی داریم، هم بسیج و هم اتحادیه؛ سه سازمانی که در داخل آموزش و پرورش، گردانندگان آن‌ها تقریبا دانش‌آموزان هستند. به همین خاطر شاداب هستند، سرعتی کار می‌کنند، به‌همین خاطر کیفیت‌شان بالاست، اما متاسفانه حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت نمی‌گیرد و این اشتباه بزرگی است.»

برای کار فرهنگی و پرورشی باید به سمت این سه نهاد حرکت کرد/ باید منابع کشور را هم به همین سمت سوق دهیم

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این باره تصریح کرد: «سه نهادی که در آموزش و پرورش به‌عنوان تجمیع‌کننده و فعال‌کننده تحرک و پویایی دانش‌آموزان فعالیت دارند همین سه نهاد هستند، اگر ما می‌خواهیم کار آموزشی، ابتکاری و خلاقانه انجام دهیم، اگر می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم و دانش‌آموزان را در حوزه‌های پرورشی فعال کنیم باید به سمت این سه نهاد حرکت کنیم. باید منابع کشور را به همین سمت سوق دهیم. به اعتقاد من باید در آموزش و پرورش به این بخش‌ها بیشتر توجه شود.»

باید نهادهای انقلابی آموزش و پرورش بیشتر مورد توجه قرار گیرند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «باید اصلاحاتی در درون آموزش و پرورش شکل بگیرد و این نهادها را به‌عنوان نهادهای انقلابی بیشتر مورد توجه قرار دهیم. هر سه این نهادها انقلابی هستند نه فقط یکی از آن‌ها. دانش‌آموزانی که در این سه نهاد فعالیت دارند، دانش‌آموزان بسیار موفقی هستند، انقلابی‌اند، پرشورند، پرتلاش هستند.»

سیاست‌گذاران باید برای دانش‌آموزان جایگاه تعریف کنند و از آن‌ها پشتیبانی مالی و تشویقی صورت گیرد

کوچکی نژاد ارم ساداتی گفت: «دانش‌آموزان ابتکارات خوبی دارند، در صورتی که سیاست‌گذاران آموزش و پرورش و کشور برای آن‌ها جایگاه تعریف کنند در غیر این صورت، این افراد در آینده کم رونق خواهند شد. باید پشتیبانی مالی و تشویقی برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

دولت در تنظیم بودجه طوری عمل کند که زمینه رشد بیشتر سازمان دانش‌آموزی فراهم شود

وی در پایان تصریح کرد: «معتقدم که دولت در تنظیم بودجه هم باید طوری عمل کند که این سازمان‌ها را بیشتر رشد دهد در حوزه‌های دانش‌بنیان، فرهنگی و پرورشی و خصوصا این دو مورد اخیر. مربیان می‌توانند هدایتگر و دانش‌آموزان میدان‌دار باشند. قبلا سازمان دانش‌آموزی انتخاباتی را که برگزار می‌کرد، تربیتی بود، تمرین دموکراسی بود، خیلی پرشور بود در مدارس اما متاسفانه کم رونق شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار