هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان انتخاب شد

زنجان (پانا) - انتخابات هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان پس از کش و قوس‌های فراوان در جلسه علنی شورا برگزار شد اما ظاهراً اعضای شورا در پشت پرده به توافقاتی رسیده بودند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان انتخاب شد

انتخابات هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان که در جلسه هفته گذشته (13 مرداد) به دلیل عدم توافق بین اعضای 2 گروه «ما بر این باوریم» و «آبادگران» ناتمام مانده بود، عصر امروز (19 مرداد) برگزار و اعضای هیات‌رئیسه برای سال دوم این شورا انتخاب و مشخص شدند.
نکته جالب توجه این بود که اعضای شورا در پشت پرده به توافقاتی دست یافته بودند چون هر 4 عضو هیات‌رئیسه فقط یک نامزد داشت. بدین ترتیب که مجید ناصحی‌مقدم، حجت‌الاسلام محمدکاظم مجتهدی، سعید نجفی و مهدی طالب به ترتیب نامزدهای تصدی رئیس، نایب‌رئیس، منشی اول و منشی دوم شورا بودند و پس از رای‌گیری نیز مجید ناصحی‌مقدم با 9 رای، حجت‌الاسلام محمدکاظم مجتهدی با 9 رای، سعید نجفی با 7 رای و مهدی طالب با 9 رای به ترتیب به عنوان رئیس، نایب‌رئیس، منشی اول و منشی دوم شورا انتخاب شدند.
منصور مرادلو، رئیس سابق شورای اسلامس شهر زنجان در این جلسه با اشاره به سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) گفت: امام سجاد(ع) راوی نهضت عظیم کربلا و واقعه عاشورا بود و اتفاقاتی که در آن برهه افتاده بود را به عنوان امانت به همراه حضرت زینب(س) در تاریخ اسلام روایت کردند.
وی در ادامه با اشاره به جلسه قبلی شورا که ناتمام مانده بود، اظهار کرد: با گفت‌وگو و گفت و شنود همیشه باز است به دنبال حل مشکلات هستیم.
مرادلو با بیان اینکه با همت و تلاش جهادی و شبانه‌روزی اعضای شورا و شهرداری، کارها تعطیل نشده و با برنامه‌ریزی و صدور مجوزها پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: شهروندان از همه ما وفاق و همدلی می‌خواهند و با توجه به اینکه بودجه 829 میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری به 1416 میلیارد تومان در سال جاری رسیده و احتمال افزایش مجدد تا بیش از 1500 میلیارد تومان هم دارد، مطمئنا برای سال بعد، خیز بلندی خواهیم برداشت.
وی تصریح کرد: این ظرفیت در شورا و شهرداری وجود دارد تا نشان دهیم که می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم و اگر منیت‌ها را کنار بگذاریم و عظمت کارها را ببینیم می‌توانیم به نتیجه‌ای که به دنبال آن هستیم، برسیم.

*‌ اقدامات انجام‌شده در سطح شهر حاصل تعامل و همبستگی شورا و شهرداری زنجان است

سعید خلجی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: حضور حماسی و سرشار از شور، شعور و شوق احساسی مردم در مراسم عزاداری ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و به‌ویژه در یوم‌العباس و یوم‌الزینب، نشان‌دهنده بیعت ملت شیعه ایران با آرمان‌های امام حسین(ع) است.
وی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در کمک به برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم اظهار کرد: هر آنچه که امروز در سطح شهر زنجان انجام می‌شود و شاهد موفقیت مدیریت شهری در راستای رضایتمندی مردم هستیم، مرهون مجاهدت و تلاش‌های شورا و شهرداری در فضای تعامل و همبستگی است.
خلجی ابراز کرد: امیدواریم این تعامل و همبستگی مانند گذشته استمرار داشته و مرم از نعمات آن بهره‌مند شوند و احساس مسئولیت در چهره تک‌تک اعضا مشاهده می‌شود.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: شورای ششم شهر زنجان در اقدامات و مصوبات خود به دنبال اقدامات زیربنایی است و این همان چیزی است که به آن نیاز داشتیم.
مجید ناصحی‌مقدم، رئیس جدید شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: برخی آیین‌نامه‌ها در شیوه اجرا، مراحل اجرا و مدت اجرا دارای ابهاماتی است که این خلاء را در انتخاب شهردار نیز دیدیم.
وی با بیان اینکه اعضای شورا رای و نظر خود را می‌دهند اما مسیر‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده بعضا دقیق نیست، ابراز کرد: برای مثال در همین یک هفته‌ای که هیات‌رئیسه شورا رسمیت نداشت، چه باید کرد که در قانون پیش‌بینی نشده و خلاء است که امیدواریم شفاف‌سازی این خلاءها سرعت بخشیده شود.
ناصحی‌مقدم با بیان اینکه شورا و شهرداری مکمل همدیگر هستند، خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری و تصمیم‌سازی‌های شورا را شهرداری اجرا می‌کند و شورا و شهرداری در کنار هم باید برای رفع نواقصات تلاش کنند.
رئیس جدید شورای اسلامی شهر زنجان گفت: کار شورا متکی به اراده جمعی خواهد بود و جمع‌بندی رای و نظارت اعضای شورا به عنوان نتیجه نهایی اعلام و به آن عمل می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدکاظم مجتهدی، نایب‌رئیس جدید شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: امیدواریم این جلسه، سرآغاز یک حرکت جدیدی که شروع شده را سرعت ببخشد.
وی ضمن قدردانی از مسئولان گذشته اظهار کرد: امیدواریم در پایان دوره مسئولیتی که داریم با تعامل و همکاری نسبت به انجام برنامه‌های شورا و حمایت شهرداری برای به دست آوردن موفقیت‌هایی افزون بر گذشته حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار