واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا:

مهار کرونا یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت سیزدهم بود

دولت دوازدهم ورود واکسن را به FATF گره زده بود/ دولت سیزدهم گوش شنوا دارد/ دولت سیزدهم در بعد دیپلماسی بسیار هوشمندانه عمل می‌کند

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مهار ویروس کرونا یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت آقای رئیسی بود گفت در دولت دوازدهم ورود واکسن را به موضوع FATF گره زده بودند.

کد مطلب: ۱۲۹۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
مهار کرونا یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت سیزدهم بود

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌‌وگو با پانا در خصوص ترمیم اعتماد عمومی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: «درباره عملکرد دولت یک ساله نمی‌توان اظهار نظر کرد؛ بلکه یک دولت هشت ساله را می‌توان تحلیل کرد و نقاط ضعف و قدرت را مورد ارزیابی قرار داد.»

وی افزود: «دولتی که یک سال است سر کار آمده، در زمینه‌های مختلف با چالش‌های متعددی که از دولت یازدهم و دوازدهم به میراث رسیده است را نمی‌توان ارزیابی کرد. هر دولتی نواقصی دارد و طبیعی است که دولت سیزدهم نیز نقص داشته باشد اما حسن دولت سیزدهم این است که حرف منتقدان را گوش می‌کند و مثل دولت‌ سابق با ادبیات ناپسند آنها را پاسخ نمی‌دهد. در عین حال ما باید بیاموزیم که به گونه‌ای سخن بگوییم که صرفاً شنیدن نباشد بلکه گوش کنند.»

وی با بیان اینکه تصور من این است که دولت سیزدهم، گوش شنوا دارد، گفت: «ناتوان‌هایی که به لحاظ مدیریتی نتوانسته بودند هماهنگی‌های لازم و مدیریت کارآمد را پیاده‌سازی کنند، امروز به عنوان طلبکار، ادعای طلب می‌کنند و از طریق رسانه‌های معاند سیاهنمایی می‌کنند.»

واعظ آشتیانی ادامه داد: «رئیس جمهور بدون هیچ گونه تعارفی، وزیر کار را تغییر داد و خط قرمزی وجود ندارد. اقتصاد ما یک اقتصاد سیاسی و دستوری و تحت تاثیر جو روانی است؛ در چنین اقتصادی، امکان سرمایه‌گذاری خارجی نیست. آیا قوانین و مقررات زمینه را برای حضور سرمایه‌گذار فراهم کرده است؟»

وی اضافه کرد: «زمانی که دوستان ما در جهان سیاسی وارد سرمایه‌گذاری می‌شوند، جوی را راه می‌اندازند و‌ می‌گویند بخشی از کشور را در اختیار فلان کشور قرار می‌دهند. و برای اینکه سوار بر افکار عمومی شوند، موضوع را به گونه دیگری وانمود می‌کنند تا برداشت مردم این شود که بخشی از کشور فروخته می‌شود. بسیاری از کشورها معاهدات دوجانبه چندین ساله دارند؛ در معاهدات بین‌المللی، حداقل مدت زمان ۱۰ سال است.»

ناتوان‌های دولت گذشته، طلبکاران امروز شده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به حوزه تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: «ما سالانه به ۷۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری نیازمند هستیم. ما باید مدیرانی انتخاب کنیم که از هنر مدیریتی برخوردار باشند و تصمیمات عالمانه و کارشناسی بگیرند. اگر ما امروز در حال تاوان دادن تصمیمات اشتباه گذشتگان هستیم، به این دلیل است که تصمیمات کارشناسی و منطقی اتخاذ نشده است. ناتوان‌های دولت گذشته، طلبکاران امروز شده‌اند. تصمیم‌گیری باید عالمانه باشد و تبعات خوبی را رقم بزند. دولت نقاط قوت و ضعف دارد و نیازمند یکسری اصلاحات اساسی در حوزه مدیریتی است.»

وی با بیان اینکه بخشی از گرانی‌های امروز بین‌المللی است، افزود: «امروز در دنیا شاهد ۲۵ درصد تورم و بحران اقتصادی هستیم. ترکیه که کشور همسایه ماست و روابط خوبی با آمریکا دارد، با بحران اقتصادی و کاهش ارزش لیر مواجه هستند. همچنین جنگ اوکراین موجب گرانی غلات شده است.»

این فعال سیاسی اضافه کرد: «مهار ویروس کرونا یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت آقای رئیسی بود در صورتی که در دولت دوازدهم ورود واکسن را به موضوع FATF گره زده بودند.»

وی در خصوص تصمیمات دولت در حوزه سیاست خارجی نیز گفت: «در بعد دیپلماسی نیز دولت بسیار هوشمندانه عمل می‌کند. گفت‌و‌گوهای ایران، چین، هند و روسیه بسیار اثربخش است. اشخاصی که به دنبال اروپا و آمریکا هستند بگویند که آمریکا و اروپا چه خدمتی به ایران کرده‌اند که ما بخواهیم خود را به این کشورها وابسته کنیم؟»

واعظ آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم همه دست به دست یکدیگر دهند و دولت را نقد منصفانه کنند. در هر صورت دولت باید سعی کند که در بخش خصوصی‌سازی، اهداف را عملیاتی کند و تعاونی‌ها را حمایت کند و به گونه‌‌ای عمل کند که کار به دست مردم با نظارت دولت انجام گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار