اجتماع عظیم عزادران حسینی در ابرکوه

ابرکوه (پانا) - همزمان با هشتمین روز از ماه محرم آیین تجمع هیئت‌های زنجیرزنی ابرکوه با حضور خیل عظیم عزاداران این شهرستان از سه راه سرو به سمت میدان جانبازان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع عظیم عزادران حسینی در ابرکوه

اجتماع بزرگ هیئت‌های عزاداری شهرستان ابرکوه که از آن به عنوان بزرگترین هیئت زنجیرزنی کشور یاد می‌شود، همزمان با هشتم ماه محرم از سه راه سرو تا چهارراه جانبازان این شهر برگزار شد.

چندین هزار عزادار در این مراسم در قالب هیئت‌های زنجیرزنی و سینه زنی حضور یافته و در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به سوگواری پرداختند.

آیین زنجیرزنی ابرکوه با شماره ۱۱۱۳، در فهرست آثار معنوی ایران به ثبت رسیده است. در سال‌های اخیر به دلیل نشان دادن اهمیت، عظمت و معرفی سبک ویژه زنجیرزنی ابرکوه، همه زنجیرزنان شهر با یک اتحاد مثال‌زدنی و تکرار نشدنی، فارغ از هرگونه گرایش، عقیده، سلیقه و تنها به عشق امام حسین (ع) و برای ابراز اراده و تواضع به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت و شهدای کربلا، با اجتماع خود یک حماسه حسینی بی‌نظیر را خلق می‌کنند.

هزاران عزادار در روز هشتم محرم که به نام روز ابرکوه نام‌گذاری شده است، آیین عزاداری زنجیرزنی را با زمزمه «حسین، حسین، اباالفضل (ع)» برگزار می‌کنند که این سنت دیرینه دل هر بیننده‌ای را به عشق امام حسین (ع) می‌لرزاند و همه‌ ساله بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر ایران و حتی سایر کشور‌ها به ابرکوه می‌کشاند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار