مبینا انصاری*

ارادت دختران سازمان دانش‌آموزی فارس به امام حسین (ع) و حضرت رقیه (س)

کازرون (پانا) - در روز سوم ماه ایام سوگواری سالار شهیدان، دخترانِ دانش‌آموزِ دیار شعر و ادب فارس، قامت همت بلند کردند و راهی مراسم دختران بانوی بهشت شدند.

کد مطلب: ۱۲۹۷۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ارادت دختران سازمان دانش‌آموزی فارس به امام حسین (ع) و حضرت رقیه (س)

حال و هوای مراسم که مصادف با روز گرامی‌داشت حضرت رقیه‌(س) بود و در 72 نقطه استان فارس، همزمان برگزار شد، عجیب آرامگر دل و مژده وجود دختران همراه و دیندار را می‌داد.

ما امروز مفتخر به وجود دخترانی هستیم که لبانشان لبریز از جام حسین (ع)، عروج و بالا رفتن نامشان از حسین و دلی نقش بسته به اسم این حضرت است.

ما دختران بانوی بهشت نام حسین را مشعل راهمان می‌کنیم تا در بیراهه‌های پرپیچ و خم زندگی گم نشویم. امام حسین برای ما الگویی ستودنی است. امام حسین ما را فراخوانده، فرا به سخن گفتن و شیردلی در برابر ظلم‌ها و ستم‌های روزگار پس به سکوت بس نمی‌کنیم و نمی‌نشینیم، بلکه کمر همت خواهیم بست.

شعار «انا من حسین» که امروز بر لبانمان جاری بود این مهم را بیانگر است. مهمی که از طلبه‌های مطرح مناطق تا ریاست آموزش و پرورش هر ناحیه آن را تاکید کرده و دختران بانوی بهشت را مجددا فرا به فراخوانِ پیروی راه حسین کردند.

اعضای مجلس دانش‌آموزی اما شوق و اشتیاق ویژه‌ای برای اجرا و برگزاری این مراسم داشتند، آن‌ها می‌دانستند که یکی از مهمترین اهداف برنامه امروز، اهمیتِ جایگاه بانوان در جامعه و مسئله حجاب و عفاف است؛ البته در کنار پوشش ظاهر باید جامه‌ای برای اخلاق و اندیشه‌ها نیز در نظر گرفت.

*دانش‌آموز خبرنگار و رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران فارس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار