برگزاری همایش دختران بانوی بهشت، ویژه دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی در سرچهان

شیراز (پانا) - سوم محرم بزرگداشت حضرت رقیه سلام الله علیها و همایش دختران بانوی بهشت با موضوعیت حجاب و عفاف، در حسینیه شهید طلایی واقع در شهرستان ‌سرچهان امروز با حضور و استقبال گرم و پرشور دختران جوان و مادران ویژه دانش‌آموزان دختر عضو سازمان دانش‌آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش دختران بانوی بهشت، ویژه دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی در سرچهان

در این همایش همه دختران پیشتاز شهرستان دست در درست یکدیگر و با کمک شور همدلی شان مجلس حجاب و عفاف گرم و صمیمی را برای خود و دوستانشان رقم زدند.

معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان سرچهان،من عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام اظهار کرد: حجاب زینتی برای مردان و زنان است تا ارزش‌های انسانی آن‌ها حفظ و حضور عفت و حیا در وجودشان پررنگ‌تر شود.

افشار ادامه داد: حجاب ظاهری، ریشه در عفاف درونی دارد؛ کسی که بخواهد پاک باشد، ظاهر و باطنش را باید یکی کند.

وی افزود: دختران محجبه باید الگوی دیگر دختران و دوستانشان باشند و آنان را به حجاب و عفاف دعوت کنند و مراقب باشند که فرهنگ و راه روش غربی ها رویشان تاثیر نگذارد.

در ادامه همایش ضمن قرائت زیارت عاشورا توسط دختران پیشتاز و دانش‌آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا، گفت و گوهایی درباره حجاب و عفاف و رشادت‌های حضرت زینب سلام الله علیها و همچنین روایت‌هایی از رنج و دردهای حضرت رقیه سلام الله علیها و بانوان تاریخ ساز و محجبه ایران زمین توسط دختران حاضر در جلسه شکل گرفت.

در ادامه واصل، مداح اهل بیت نیز از وجود دختران فعال فرهنگی و محجبه و باعفاف اظهار خشنودی کرد و گفت: شرافت زنان و دختران ما اقتضا می‌کند که در جامعه و در مکان‌های عمومی متین و سنگین و باوقار باشند چه در طرز رفتار و لباس پوشیدن و چه در اخلاق و رفتار؛ از این رو «حجاب» و «عفت» مکمل یکدیگر و در اصل منع و امتناع مشترک‌‎اند.

وی نیز با اشاره به برخی از زنان محجبه تاریخ ساز و موفق، خواستار فعالیت هر چه بیشتر در جهت بهبود امر واجب حجاب در جامعه شد.

این همایش با روضه خوانی و عزاداری به یاد حضرت رقیه (س) و دعا برای فرج آقا امام زمان (عج) به پایان رسید.

دانش‌آموز خبرنگار: یگانه میرشکاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار