در سومین دوره جشنواره علمی پژوهشسراهای دانش آموزی صورت پذیرفت:

راهیابی ۸۱ دانش آموز قشمی به مرحله کشوری جشنواره علمی- پژوهشی

هرمزگان(پانا)-معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم از راهیابی ۸۱ دانش آموز به مرحله کشوری جشنواره علمی-پژوهشی و کسب رتبه یک استانی در بین نواحی، شهرستانها و مناطق استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی ۸۱ دانش آموز قشمی به مرحله کشوری جشنواره علمی- پژوهشی

علی شهمرادی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم در گفت و گو با پانا با اشاره به موفقیت و راهیابی ۸۱ دانش آموز به مرحله کشوری جشنواره علمی- پژوهشی و کسب رتبه یک استانی، اظهار داشت: « در جشنواره علمی- پژوهشی، سه مرحله ی شهرستانی، استانی و کشوری را داریم که در مرحله شهرستانی، در قشم ۷ هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان شرکت کردند که تعداد ۲۸۳ نفر منتخب شهرستانی و راه یافته به مرحله استانی شدند، که از این ۲۸۳ نفر، ۸۱ نفر در استان حائز رتبه شده و به مرحله کشوری راه یافتند و خدا را شاکریم که پژوهشرای شهرستان قشم توانست رتبه یک پژوهش سراهای استان را کسب کند.

وی افزود: «نظارت مستقیم سرکار خانم زیدآبادی، مدیر پژوهش سرای دانش آموزی و همکارانی که در این مجموعه فعالیت دارند و به عنوان دبیر راهنمای این جشنواره بودند، باعث شد که آثار دانش آموزان، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی، نسبت به سال گذشته رشد چشم گیری را داشته باشد.

شهمرادی ادامه داد: « به صورت کلی، هدف از برگزاری مسابقات و جشنواره های علمی- پژوهشی، شکوفا کردن تفکر، خلاقیت و مهارت آفرینی دانش آموزان است. از طرفی چون دانش آموزانی با سنین پایین در دوره اول ابتدایی را هم در پژوهشسراها داریم، سعی می کنیم دانش آموزان را با کار تیمی و کار کردن در کنار یکدیگر و مراحل پژوهش آشنا کنیم.

وی عنوان کرد: «مطابق دستورالعمل، جامعه ی هدف ما اغلب دانش آموزان دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و رشته فنی و کاردانش هستند یعنی از دوره دوم ابتدایی تا فنی و کاردانش دوره متوسطه به عنوان دانش آموزان شرکت کننده، در این جشنواره حضور داشته اند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش قشم خاطر نشان کرد: « یازده محور یا رشته در این مسابقات که تقریبا از آبان ماه آغاز شد و تا اسفند ماه هم ادامه داشت، از جمله؛ کد نویسی، نانو و فناوری، رباتیک، ادبیات، سلول های بنیادی، زیست فناوری، گیاهان دارویی، هوا و فضا و دریا، علوم آزمایشگاهی، انرژی های نوین و نجوم حضور داشتند که دانش آموزان می توانستند در آن شرکت کنند.

وی همچنین اظهار کرد: «معیار اصلی آثار برگزیده بر اساس فرم هایی است که در آن دستورالعمل و شیوه نامه اختصاصی مسابقات لحاظ شده و آثار بر اساس اینها داوری می شود و نهایتاً انتخاب برگزیدگان، در مرحله شهرستانی، استانی و در مرحله کشوری مطابق با آن شیوه نامه و فرمهای داوری صورت می‌گیرد.

این مسئول در پایان افزود: «پیشنهاد بنده، برای دانش آموزان و فعالان جامعه دانش آموزی این است که اگر به دنبال کسب علم و دانش هستند، پژوهش سرای دانش آموزی برای دانش آموزان مستعد و دنبال کننده کارهای پژوهشی و علمی، ظرفیت خیلی خوبی است و می‌تواند یک اتاق فکر عالی برایشان باشد. همچنین اساتید و مدیر خیلی خوبی دارد که می‌توانند به آنها کمک کرده تا مسیر و هدفشان را به خوبی پیدا و دنبال کنند.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زهرا حامدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار