مدیرعامل انجمن تاریخ و فرهنگ زنجان:

جشنواره کتاب شیخ اشراق یادآور حکیم سهروردی است

زنجان (پانا) - مدیرعامل انجمن تاریخ و فرهنگ زنجان فلسفه وجودی جشنواره کتاب شیخ اشراق را قدردانی و یادآوری جایگاه حکیم سهروردی دانست و گفت در ۳ حوزه تاریخ، هنر و فرهنگ زنجان کتاب‌هایی در سال گذشته تالیف شده‌اند که داوری خواهند شد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

مهدی افضلی، مدیرعامل انجمن تاریخ و فرهنگ زنجان و دبیر چهارمین جشنواره کتاب شیخ اشراق گفت: این جشنواره از سال 1398 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فلسفه جودی جشنواره، قدردانی و یادآوری جایگاه شیخ اشراق است، اظهار کرد: سعی شده تا در 3 حوزه تاریخ، فرهنگ و هنر زنجان، کتاب‌هایی که در یک سال گذشته منتشر شده‌اند، داوری و قدردانی شوند.

افضلی با بیان اینکه تعداد کتاب‌ها از 73 جلد در دوره اول به 23 جلد در این دوره رسیده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با آمار کتاب‌ها، وضعیت نشر و انتشار در کشور مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره کتاب شیخ اشراق در سال‌های اولیه به‌صورت استانی و سپس ملی بود، افزود: در این دوره، آثاری از خارج از کشور هم داریم که یک کتاب به زبان آلمانی در مورد زنجان است که امروز از آن قدردانی می‌شود.

امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ابتدای این آیین گفت: یکی از اهداف بلند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بزرگداشت و نکوداشت مفاخری است که بعضاً شاید کم‌توجهی به آنها می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار