‌در گفت‌وگو با پانا:

حمید درخشان: تیم ملی فوتبال ایران شانس صعود دارد

اسکوچیچ ملی‌پوشان خاطی را ببخشد/ اطمینان و اعتقاد و حمایت از کادر فنی از طرف فدراسیون ایجاد شود تا کسی بی‌نظمی نکند

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است‌ هنوز هم دیر نشده و تیم ملی می‌تواند به آرامش برسد. او می‌گوید بازیکنان تعصب و غیرت خاصی به تیم ملی دارند و نهایت تلاش‌شان را اگر بکنند، بدون‌شک می‌توانند بازی‌های خیلی خوبی انجام داده و حتی شانس صعود هم دارند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
حمید درخشان: تیم ملی فوتبال ایران شانس صعود دارد

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به ابقای اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی قطر گفت: «کار اصولی هم همین بود که او باید می‌ماند و با تیم ملی ادامه می‌داد. چراکه نه فرصتی بود تا کسی که می‌آید بتواند در تیم ملی کاری بکند و نه پول آن‌چنانی در اختیار فدراسیون بود که بتواند مربی خارجی بزرگی بیاورد. اگر هم این اتفاق می‌افتاد، کاری از دست سرمربی جدید برنمی‌آمد. مگر قرار بود در این فرصت کم معجزه کند که این‌همه جاروجنجال درست شد؟ اگر هم مربی ایرانی انتخاب می‌کردند، علاوه بر اینکه امنیت کاری نداشت، این‌قدر هجمه وحشتناک و انتقاد علیه آن می‌شد که کار را سخت می‌کرد. اصل سؤالم این است که چرا اصلاً می‌خواستند اسکوچیچ را بردارند که الان مجبور به ابقایش شدند؟»

وی افزود: «به‌جای این‌همه آشفته‌بازار و جاروجنجال، اگر فدراسیون توانش را برای برگزاری بازی تدارکاتی می‌گذاشت، بدون‌شک الان تیم ملی وضعیت بهتری داشت. اولویت فدراسیون باید موفقیت تیم ملی باشد نه اینکه این‌همه دل‌شوره و سروصدا راه می‌انداختند و در آخر هم نتیجه‌ای نگرفتند. این جاروجنجال‌ها فقط باعث شد تا همدلی و اتحاد تیم ملی از بین برود. همیشه در مقاطع حساس خودزنی می‌کنیم. تا تیم به آرامش می‌رسد، بالاخره از جایی بهانه‌ای جور می‌کنیم و آن آرامش و اعتماد را از بین می‌بریم. اعتقاد دارم هنوز هم دیر نشده و تیم ملی می‌تواند به آرامش برسد. بچه‌ها تعصب و غیرت خاصی به تیم ملی دارند و نهایت تلاش‌شان را اگر بکنند، بدون‌شک می‌توانیم بازی‌های خیلی خوبی انجام بدهیم و حتی شانس صعود هم داریم. اما باید این اطمینان و اعتقاد و حمایت از کادر فنی از طرف فدراسیون ایجاد شود تا کسی بی‌نظمی نکند.»

سرمربی اسبق پرسپولیس تصریح کرد: «اینکه بعضی بازیکنان علیه اسکوچیچ موضع‌گیری کردند را شاید توطئه نگذاریم، بهتر است. آن‌ها اشتباه کردند. اما اسکوچیچ از آن‌ها شناخت دارد و به نظرم خاطیان را می‌بخشد. به‌هرحال بازیکن باید تابع سرمربی تیم ملی باشد حتی اگر بالا سر تیم چوب خشک باشد. بازیکن نباید وارد حریم دیگری شود که اصلاً به او مربوط نیست. اسکوچیچ بهتر است از این خطای آن‌ها چشم‌پوشی کند. الان دیگر جای تنبیه و تسویه‌حساب نیست. اقتدار تیم ملی این است که بازیکن باید بداند که پیراهن چه تیمی را به تن دارد. قبلاً این پیراهن تن چه بزرگانی بوده است. بازیکن درهرصورت باید تابع سرمربی باشد. اما همیشه این داستان‌ها را در تیم ملی داشتیم. متأسفانه رفتاری می‌کنند که درشان بازیکن تیم ملی نیست اما آنچه الان مهم است، آرامشی است که باید به تیم ملی بدهیم. فدراسیون باید تلاش کند اشتباهش را جبران کند و چند بازی خیلی خوب با تیم‌های بزرگ خارجی تدارک ببیند تا تیم ملی بدون بازی دوستانه به جام جهانی نرود.»

حمید درخشان راجع به پرسپولیس هم گفت: «پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی گرفته است. امیدوارم این روندی که دارند به نفع تیم باشد و بتوانند قهرمان شوند. حرف‌های گنده و القاب سازی تیم را تحت‌فشار می‌گذارد. تیم پرسپولیس کهکشانی نیست اما بازیکنانی گرفتند که تیم را قدرتمندتر از گذشته کرده است. به‌خودی‌خود همه از پرسپولیس همیشه انتظار قهرمانی دارند. الان این تیم یک مهاجم شش‌دانگ گلزن کم دارد. این تیم با گرفتن یک مهاجم خوب کامل می‌شود. همان‌طور که فصل قبل باشگاه با نظر گل محمدی بازیکن خرید، این فصل هم با نظر خودش تیم خرید کرده است. آن خریدها هم سلیقه کادر فنی بود و امسال همان بازیکنان را نخواستند و آن‌ها هم اکثراً به نساجی رفتند. بااین‌حال معتقدم باید برای موفقیت متحد و همدل بود تا با حمایت همه بتوانیم بار دیگر لیگ برتر را بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار