سنگ تمام دانش‌آموزان سازمان دانش‌آموزی در عید امامت و ولایت

شیراز (پانا) - امروز، حرم مطهر حضرت احمد‌ابن موسی (ع) در شیراز و زائرین و مجاورین حرم آن حضرت، در روز امامت و ولایت و عید غدیر، شاهد دانش‌آموزانی بود که آمده بودند بگویند پیشتازیم، پیشتازیم در لبیک با ولایت و امامت.

کد مطلب: ۱۲۹۴۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سنگ تمام دانش‌آموزان سازمان دانش‌آموزی در عید امامت و ولایت

امروز، دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی استان فارس، در اقدامی بی‌سابقه و برای اولین بار با برپایی ۴ غرفه با عنوان فدائیان ولایت در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز، جلوه دیگری از حضور اجتماعی خود را به تصویر کشیدند.

وارد صحن باب‌الرضا حرم که می‌شدی، ناخودآگاه حضور بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز، با شال‌های یکسان نظر هر مخاطبی را جلب می‌کرد که با آداب خاصی در تکریم زائران و پذیرایی از آنان از یکدیگر پیشی می‌گرفتند.

آنچه بیش از پیش در این میان، نظر هر رهگذری را جلب می‌کرد، فعالیت‌های خودجوش این دانش‌آموزان پیشتاز بود که مشتاقانه در تلاش بودند تا خاطره این عید ناب را در ذهن زائرین ماندگار کنند. مسوولان و مربیان آن‌ها نیز کنارشان بودند، اما همچون پدر و مادری که کار را با خیال راحت به فرزند خود سپرده و مطمئن است که فرزند ارزش کاری که انجام می‌دهد را می‌داند، اجازه داده بودند دانش‌آموزان، پیشتاز بودن خود را عملا به تصویر بکشند.

یکی در حال شربت درست‌کردن، دیگری در حال شیرینی پخش کردن، عده‌ای در حال آماده شدن برای اجرای سرود و دکلمه بودند و فضایی را نیز برای نقاشی کردن خردسالان مهیا کرده بودند تا امروز را در ذهن کوچک و بزرگ ماندگار کنند، روزی که پیامبر اکرم (ص)، امامت را به امام علی (ع) در غدیر سپرد.

۴ موکب و ۴ نام، موکب فداییان ولایت دانش‌آموزان پیشتاز ناحیه یک شیراز، ناحیه ۲ شیراز، ناحیه ۳ شیراز و ناحیه ۴ شیراز، دانش‌آموزان پیشتاز از هر چهار ناحیه اداره آموزش و پرورش شهر شیراز آمده بودند تا با اجرای دکلمه‌ها و شعرهای زیبا در مورد عید امامت و ولایت و دعوت از خردسالان برای نقاشی کردن به مناسبت این روز و پذیرایی از زائرین حرم مطهر شاهچراغ (ع) شادمانی این روز را در وجود همه مردم شهر جاری و ساری کنند و یادآور غدیر برای کسانی باشند که فراموش کرده‌اند.

گزارش: سیده مریم ترابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار