رشد ۹۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۰

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۹۸ درصدی ترانزیت کالا در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۹ خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۹۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۰

جواد هدایتی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبر اظهار کرد: پارسال در حمل و نقل جاده‌ای کشورمان ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا ترانزیت شد که در مقایسه با سال پیش از آن، ۹۸ درصد رشد نشان می‌دهد. در سه ماه امسال هم ۴۳ درصد افزایش در حوزه ترانزیت اتفاق افتاد.

وی با اشاره به سفر اخیرش به روسیه گفت: در این سفر برای احیای کریدور شمال- جنوب توافقات خوبی در حوزه‌های مرزی، کنسولی و تشریفات و مقررات حمل و نقل گمرکی صورت گرفت.

هدایتی با اشاره به اهمیت این کریدور تاکید کرد: پس از ۲۲ سال از امضای این توافقنامه، اکنون فرصت مناسبی برای احیای این توافقنامه ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری گفت: امسال برای ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا از مسیر ایران هدف‌گذاری شده که ۱۰ میلیون تن آن از مسیر کریدور شمال- جنوب حمل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به ازبکستان گفت: کشورهای آسیای میانه به دلیل محصور بودن در خشکی برای تأمین کالاهای مورد نیاز و صادرات محصولات خود نیازمند مسیر حمل و نقل کشورهای همسایه به ویژه ایران هستند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری افزود: یکی از موضوعاتی که در سفر آقای قالیباف به ازبکستان پیگیری می‌شود موضوع همکاری‌های ترانزیتی میان دو کشور است.

هدایتی گفت: ازبکستان پس از توسعه‌های اخیر در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی علاقه‌مند به دستیابی به آب‌های آزاد از طریق خلیج فارس و مسیر جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به مزیت‌های ترانزیتی کشور برای دستیابی به بازارهای کشورهای آسیای میانه گفت: نزدیک‌ترین مسیر دسترسی به کشورهای آسیای میانه از طریق مرز سرخس و لطف آباد است.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار