سنجش سلامت ۶۴۰۰ نوآموز بدو ورود به مدرسه در ناحیه چهار شیراز

شیراز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز از تداوم سنجش حدود ۶۴۰۰ نوآموز بدور ورود به مدرسه دراین ناحیه تا پایان شهریور ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت ۶۴۰۰ نوآموز بدو ورود به مدرسه در ناحیه چهار شیراز

شهربانو حاصلی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه، از اوایل تیرماه آغاز شده و فعلا در۲ پایگاه در ناحیه چهار شیراز درحال انجام است.
وی افزود: از روز دوشنبه ۲۰ تیرماه نیز، یک پایگاه سنجش سلامت دیگر هم، فعالیت خود را آغاز کرده و مجموع پایگاه‌های سنجش سلامت در ناحیه چهار، به ۳ پایگاه خواهد رسید که عبارتند از پایگاه امام سجاد (ع) واقع در چهارراه سرداران، پایگاه خورسندیان واقع در بلوار گلستان و پایگاه شهید سهرابی واقع در بلوار فضیلت که از پایگاه‌های موجود در ناحیه چهار شیراز هستند.

حاصلی افزود: هنگامی که دانش‌آموزان پایه اول ثبت‌نام می‌کنند، ابتدا در سامانه سیدا ثبت نام خود را قطعی کرده و بعد توسط معاون یا مدیر دبستان برای نوآموز وقت سنجش تعیین می‌شود و او را به یکی از سه پایگاه موجود در ناحیه چهار معرفی می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز اشاره کرد: دانش‌آموزان در هنگام سنجش سلامت باید پرینت نوبت سنجش، یک قطعه عکس، کارت واکسیناسیون دانش‌آموز و کارت بانکی برای پرداخت هزینه سنجش به همراه خود داشته باشند.

حاصلی افزود: هزینه سنجش ۶۰ هزار تومان است و دانش‌آموزانی که سال گذشته در مقطع پیش دبستانی اقدام به انجام سنجش کرده‌اند، نیازی به تکرار دوباره سنجش ندارند.

وی بیان کرد: هدف کلی از این طرح، شناسایی استعداد و سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان است و در این طرح سنجش سلامت، پارامترهایی همچون شنوایی سنجی، بینایی سنجی، سلامت جسمانی و هوش و استعداد تحصیلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر دانش‌آموزی دچار مشکل بود، برای رفع مشکل، دانش آموز به سنجش تخصصی ارجاع داده می‌شود.

حاصلی افزود: سه مرکز موجود در ناحیه چهار شیراز، از شنبه تا پنجشنبه و از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ پذیرای نوآموزان عزیز و سنجش سلامت آنها هستند.

دانش‌آموز خبرنگار: امین رحمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار