با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در شیراز محقق شد

افتتاح پایگاه‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فارس

شیراز (پانا) - به گفته معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یک میلیون و 550 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کشور در طرح سنجش سلامت شرکت می‌کنند که از این تعداد 105 هزار نفر در استان فارس حضور دارند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پایگاه‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فارس

حمید طریفی حسینی، امروز در آیین افتتاحیه پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان استان فارس در دبستان فروغی ناحیه دو شیراز گفت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از طریق یک هزار و 200 پایگاه اولیه و 800 پایگاه تخصصی و 247 پایگاه سیار دنبال خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی را از اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: از طریق نیمرخی که از ویژگی‌های جسمانی و روانی، نیازها، مشکلات و استعدادهای دانش‌آموزان در فرآیند سنجش به دست می‌آوریم می‌توانیم برنامه‌ریزی دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی‌ها و نیازهای آنها طراحی و دنبال کنیم.

طریفی، تشخیص و مداخله به هنگام در سنین طلایی رشد دانش‌آموزان را از دیگر اهداف این طرح دانست و افزود: شناسایی گروه‌های هدف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از دیگر اهداف این طرح است که بر اساس آن یک جای‌دهی و گزینش مناسبی در نظام آموزشی در دانش‌آموز اتفاق بیافتد تا خدمات متناسب با شرایط و ویژگی‌ها را ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون و 670 هزار دانش‌آموز مورد سنجش قرار گرفته بودند گفت: حدود 150 هزار نفر از آنها نوآموزان پیش دبستانی بودند که با توجه به مواجه بودن با شرایط کرونا، آمار پیش دبستانی پایین بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنم که به هیچ عنوان استرسی به فرزندان خود برای سنجش وارد نکنند، چرا که تنها یک ارزیابی اولیه است که لازمه کار ما در آموزش و پرورش است تا ویژگی‌های دانش‌آموز و شرایط و نیازهایش را بشناسیم و بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی در دروان تحصیل آنها داشته باشیم.

طریفی خطاب به خانوداده ها گفت: اگر فرزندان از عینک و سمعک استفاده می کنند لازم است حتما در هنگام سنجش به همکاران ما در پایگاه سلامت اطلاع بدهند و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار