رتبه اول کشوری جشنواره معلمان هنرمند در گفتگو با پانا:

در حوزه هنری، کسب تجربه از وجود اساتید مجرب و پژوهش‌های علمی آکادمیک و غیر آکادمیک، به موفقیت فرد کمک می کند

درستکار: برای فعالیت در حوزه هنری، اولین سکو عشق و علاقه است

تهران (پانا) - معلم فرهیخته دبیرستان شهیدان کربلایی منطقه 17 معتقد است کسب تجربه از وجود اساتید مجرب، تلاش مستمر، پژوهش‌های علمی آکادمیک و غیر آکادمیک می تواند به موفقیت فرد در حوزه هنری کمک کند.

کد مطلب: ۱۲۹۲۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
در حوزه هنری، کسب تجربه از وجود اساتید مجرب و پژوهش‌های علمی آکادمیک و غیر آکادمیک، به موفقیت فرد کمک می کند

مسعود درستکار، معلم فرهیخته دبیرستان شهیدان کربلایی منطقه 17، کارشناس ارشد نقاشی و دارای مدرک فوق از انجمن خوشنویسان ایران، در دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه اول کشوری در رشته نقاشی خط، جشنواره معلمان هنرمند شد.

درستکار درباره موفقیت خود گفت: «موفقیت هر کس نسبی است؛ بنده فرد موفقی نیستم ولی تلاش و پژوهش های علمی می‌تواند تا حدودی ما را به موفقیت نزدیک کند. استفاده از اساتید مجرب در بحث آکادمیک، همچنین تلاش مستمر در رسیدن به موفقیت نسبی انسان کمک می کند.»

وی در ادامه گفت: «با توجه به اینکه شغل اصلی بنده تدریس است، ۴ تا ۵ ساعت در روز به خوشنویسی و نقاشی که رشته دانشگاهی ام است اختصاص می دهم.»

درستکار در توصیه به علاقه مندان این حوزه گفت: «برای فعالیت در حوزه هنری، اولین سکو عشق و علاقه است. بعد از آن، کسب تجربه از وجود اساتید مجرب، تلاش مستمر، پژوهش‌های علمی و آکادمیک و غیر آکادمیک می تواند به موفقیت فرد کمک کند.»

این معلم فرهیخته از مسیر خود برای رسیدن به هدفش گفت: «زمانی که انسان کاری را شروع می‌کند، اگر شکست نخورد، موفق نمی شود و شکست لازمه موفقیت های آینده است. خیلی از مواقع کاری را شروع کردم و به نتیجه لازم وکافی نرسیدم و بعد از آن، با تمرین و ممارست کار خوبی را ارائه دادم.»

وی افزود: «در کسب این موفقیت، اول لطف خداوند که انسان را به جایگاه نسبی، هر چند کوچک و بزرگ می رساند و بعد تلاش مستمر و حمایت افراد که به عنوان استاد یا خانواده در کنارم هستند اثر گذار بودند. مهمترین حامیان معمولا خانواده هستند. در دوره کودکی که به طور تجربی این کار را شروع کردم، پدر و مادر و استاد بزرگوارم، زنده یاد محمد علی کریمی در شهرستان تربت جام‌ و در حال حاضر هم همسر و فرزندانم با سعه صدر یاری رسان بنده هستند.»

درستکار از انگیزه خود برای فعالیت در این حوزه گفت: «از کودکی علاقه به خوشنویسی و نقاشی داشتم. خوشنویسی را با انجمن خوشنویسان دنبال می‌کردم و در زمینه نقاشی هم در مقطع کارشناسی ارشد توانستم ادامه تحصیل دهم. امیدوارم موفق به ادامه تحصیل در مقطع دکترای این رشته شوم. در خوشنویسی هم در تلاشم تا به رتبه و جایگاه استادی برسم. در مجموع اولین مورد در این حوزه، علاقه و بعد از آن تلاش و استمرار در این کار باعث موفقیت می شود.»

وی از آموزش این هنر به شاگردان خود گفت: «در این 20 سال کاری، تمام تلاش خود را برای ایجاد انگیزه و استعداد یابی در دانش آموزان انجام دادم و تا حدودی در این زمینه موفق بوده ام. ناگفته نماند که ۱۰ سال آموزشگاه آزاد هنری داشتم و خیلی ها جدا از حوزه دانش‌آموزی مراجعه می‌کردند و هدف بنده ورود آنان به سیستم دانشگاهی و یادگیری به صورت آکادمیک بود.»

وی از فعالیت ها و موفقیت هایی که تا به امروز کسب نموده و به انجام رسانده گفت: « سال ۷۲ در دوره دبیرستان، مقام دوم کشوری را در رشته خوشنویسی نستعلیق و سال گذشته، مقام شایسته تقدیر جشنواره محمد در شیراز را کسب کردم. تدریس در انجمن خوشنویسان و تدریس در دانشگاه آزاد و سماء، برگزاری نمایشگاه های مختلفی با همکاری انجمن خوشنویسان و کسب رتبه اول کشوری رشته نقاشی خط در جشنواره معلمان هنرمند کشوری در دومین سال متوالی از جمله فعالیت ها و موفقیت های بنده است.»

این معلم فرهیخته، خطاب به همکاران فرهنگی از تجربه حضور خود در جشنواره معلمان هنرمند گفت: «در این جشنواره‌ها جدا از بحث اینکه سطح افراد سنجیده می شود که در چه رتبه هنری قرار دارند، دوستی و ارتباطات وسیع بین همکاران و اساتید برقرار می شود. از طریق این جشنواره ها می توانیم اساتید را بهتر بشناسیم که این در واقع رمز موفقیت محسوب می شود.»

درستکار در پایان از اساتید خود، غلامحسین امیر خانی، علی اشرف صندوق آبادی و در رشته نقاشی، مرتضی اسدی، کاظم چلیپا و مرحوم محمد علی کریمی تشکر کرد.

*دانش آموز خبرنگار؛ شیدا اسماعیل نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار