رئیس اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد

حضور 650 نفر از فرهنگیان در مسابقات کشوری ورزش فرهنگیان

اصفهان (پانا) - مدیر اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان گفت امسال مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور در اصفهان با حضور 650 فرهنگی صورت می‌گیرد. این مسابقات به نام شهید ابراهیم هادی نام‌گذاری شده‎است.

کد مطلب: ۱۲۹۲۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور 650 نفر از فرهنگیان در مسابقات کشوری ورزش فرهنگیان

محمد رضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان در گفتگو با پانا گفت: این رویداد برای بیش‌تر از پانزده سال در شهر اصفهان اتفاق می‌افتد. امسال اصفهان، میزبان دو رشتۀ والیبال و تنیس روی میز است. 650 نفر از فرهنگیان در قالب تیم‌های ورزشی در اصفهان حضور دارند. در دو ماه گذشته نیز مسابقات استانی ورزش فرهنگیان با حضور هزار نفر برگزار گردید که منتخبین آنها به مسابقات کشوری راه‌یافتند. بخشی از مسابقات کشوری در اصفهان و بخشی دیگر، در دیگر استان‌ها انجام می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این مسئله از لحاظ فرهنگی و تربیتی حائز اهیمت بالایی است. اگر ما در معلمان، ورزش و نشاط و شادابی ایجاد کنیم، این نشاط، به کلاسِ درس و دانش‌آموزان منتقل می‌شود. در نتیجه دانش آموزان و معلمان در یادگیری و یاددهی موفق‌تر خواهند بود.

وی افزود: یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، زیست‌بدنی است و به بیانی، پیش‌ران ساحت‌های دیگر است و می‌تواند باعث شود تا معلمان محترم ما بهتر درس بدهند و دانش‌آموزان بزرگوار ما بهتر درس یاد بگیرند.

ابراهیمی همچنین اضافه کرد: نکتۀ دیگری که وجه تمایز این مسابقات با مسابقات عادی است، این است که معمولا در مسابقات مختلف، کاپ‌های فنی و اخلاق وجود دارد؛ اما در این مسابقات علاوه بر این کاپ‌ها، کاپ فرهنگی و تربیتی هم در نظر گرفته‌شده‌است.

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: مسابقات به نام شهید ابراهیم هادی نامگذاری شده‌است. این عزیز، دبیر تربیت‌بدنی آموزش و پرورش و از جملۀ رزمندگان و نقش‌آفرینان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بودند.ایشان هم از لحاظ ورزشی، هم از لحاظ اخلاق پهلوانی و کمک به هم نوع، از افراد سرآمد روزگار بودند. این شهید بزرگوار، همۀ اخلاقیات یک انسان کامل را در وجودشان داشتند. افتخارمان این است که مسابقات به نام این شهید عزیز باشد.

وی با اشاره به نقش الگویی معلم توضیح داد: یکی از نقش‌های اصلی معلم، نقش الگویی است. هرکاری که معلمان انجام می‌دهند می‌تواند روی مردم و خصوصا دانش‌آموزان و خانوادۀ آن‌ها نقش الگویی داشته‌باشد. ما معتقدیم که در جامعۀ خود باید ورزش، نشاط و شادابی افزایش پیدا بکند و اگر معلمان شروع به انجام این کار کنند؛ بقیۀ جامعه هم شروع می‌کنند. به این ترتیب بقیۀ جامعه هم اثر می‌پذیرند.

ابراهیمی در خاتمۀ سخنان خود گفت: می‌بایست بعد فرهنگی و تربیتی ورزش، در دیدگاه ما لحاظ شود. این که شخصی در یک رشته قهرمان بشود، در جای خود اهمیت دارد؛ اما کسی که از لحاظ فنی قهرمان است و از لحاظ رفتاری، اخلاقی، روحی، مذهبی و مسائل اعتقادی هم نمونه هست، می تواند ورزشکاری اثرگذار باشد و به جای نقش قهرمانی، به تعبیر فرهنگ ایرانی، نقش پهلوانی داشته‌باشد. چون قهرمانی تک بعدی ولی پهلوانی چند بعدی است.

خبرنگار: مهدی صادقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار