رئیس اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

خودسازی منجر به تمدن‌سازی می‌شود

تمدن‌سازی نیز می‌تواند منجر به قیام جهانی حضرت بقیة الله (عج) شود

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گردهمایی رؤسای نواحی و مناطق آموزشی استان اصفهان بیان کرد خودسازی لازمۀ جامعه‌سازی و جامعه‌سازی خود مقدمۀ تمدن‌سازی است.

کد مطلب: ۱۲۹۲۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
خودسازی منجر به تمدن‌سازی می‌شود

محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی رؤسای نواحی و مناطق آموزشی استان اصفهان گ فت: خودسازی مقدمۀ جامعه‌سازی است. جامعه‌های متفاوت داریم، وظیفۀ معلم، پرورش جامعۀ کلاس است، وظیفۀ مدیر مدرسه، پرورش جامعۀ مدرسه است، وظیفۀ رئیس ادارۀ آموزش و پرورش منطقه ساختن جامعۀ دانش آموزان آن منطقه است و همین طور برای مراتب بالاتر . اگر جامعه سازی اتفاق افتاد، آن مقدمه‌ای برای تمدن‌سازی می‌شود. وقتی مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان به صورت مکرر بر تمدن اسلامی تأکید می‌کنند، مقدماتی دارد و آن مقدمات، خودسازی و جامعه‌سازی هستند و خود تمدن‌سازی هم ان‌شاءالله، مقدمه‌ای برای قیام جهانی حضرت بقیة الله خواهد شد.

وی در رابطه با هویت‌بخشی به دانش‌آموزان افزود: دشمن «هویت ملی»، «هویت دینی» و «هویت انقلابی» ما را هدف قرار داده‌است، از این بابت، توجه به هویت بخشی به دانش‌آموزان ارزش مضاعفی دارد. دانش‌آموز باید به جنسیت خود افتخار کند و به «هویت جنسیتی» برسد. هویت دینی یعنی به اینکه مسلمان هستیم، افتخار کنیم. هویت ملی، یعنی اینکه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خودمان فخر بورزیم و خودمان را کم نبینیم. به فرهنگی دینی، فرهنگ ملی و فرهنگ انقلابیمان افتخار کنیم. هر عاملی را که هویت دینی، هویت ملی و هویت اسلامی ما را تقویت می‌کند، تلاش کنیم که آن عامل، احیاء شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: حتما باید به نقش الگویی مدیر و معلم توجه شود. همچنین باید توجه به ارتباطات فراسازمانی داشته‌باشیم. به نهاد مسجد، امام‌زاده‌ها و ... نیز باید توجه کنیم؛ این نهادها پتانسیل‌های خیلی خوبی هستند. توجه به نهادهای فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، بسیج و خیلی از نهادهای دیگر و نهادهای اقتصادی در دستور کار باشد.

وی همچنین، با اشاره به نقش بی‌بدیل شواری آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌ها است، شورای آموزش و پرورش، بالاترین و مهم‌ترین شورای اثرگذاری و تصمیم‌سازی فرهنگی است. بسیاری از مشکلات را می‌توانید در شورای آموزش و پرورش با تعامل حل کنید.

خبرنگار: مهدی صادقی، محمدمهدی باختری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار