در گفت‌وگو با پانا:

محمدبدرلو: اینکه بخواهیم برای هنرمندان خط‌مشی تعیین کنیم کار خوبی نیست

تلاش کردم سلیقه خود را در انتخاب آثار دخیل نکنم

تهران (پانا) - محمد بدرلو، عضو هیأت انتخاب بخش «اقلام تبلیغات سینمای ایران و آفرینش‌های هنری شهری جشنواره فیلم شهر» می‌گوید انتخاب آثار در بخش‌های تبلیغات سینمای ایران شاخصه‌های خود را دارد و تلاش شده در داوری این آثار نگاه و سلیقه شخصی در انتخاب دخیل نباشد و به خود اثر توجه شود.

کد مطلب: ۱۲۹۲۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
محمدبدرلو: اینکه بخواهیم برای هنرمندان خط‌مشی تعیین کنیم کار خوبی نیست

محمد بدرلو، عکاس سینمایی، برنده سیمرغ بلورین بهترین عکاس فیلم از جشنواره فیلم فجر و عضو هیأت انتخاب بخش «اقلام تبلیغات سینمای ایران و آفرینش‌های هنری شهری» هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر درباره کیفیت آثار در این بخش از جشنواره به پانا گفت: «آثار این بخش را همراه با دوستان دیگر بازبینی کردیم. البته چون این آثار به حوزه تبلیغات سینمای ایران مربوط می شد، اکثر آنها را پیش از این دیده بودم. به طور کلی آثار به خصوص در بخش «تبلیغات سینمای ایران» از کیفیت خوب و مناسبی برخوردار بودند و فکر می‌کنم در سال‌های آینده جا دارد بهتر از این هم باشد. اما برای استقبال و تنوع بیشتر آثار در جشنواره، بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی بسیار مهم است که اگر در دوره های آینده تمرکز بیشتری روی این بخش باشد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.»

وی افزود: «همچنین بررسی آثار بخش آفرینش‌های هنری شهر را در این بخش از جشنواره داشتیم، در این بخش هم به دلیل اینکه اولین سالی بود که برگزار می‌شد کمی ناهماهنگی وجود داشت که طبیعی است. در مجموع شاهد آثار خوبی در این بخش از جشنواره بودیم.»

عکاس فیلم «روز صفر» درباره ملاک‌های انتخاب آثار در این بخش از جشنواره گفت: «معیارهای من برای انتخاب آثار در دو بخش تبلیغات سینمای ایران و آفرینش‌های هنری شهر، متفاوت بود. هر بخش برایم شاخصه‌های خود را داشت و تلاش کردم نگاه و سلیقه شخصی خود را در انتخابم دخیل نکنم و به خود اثر توجه کنم.»

بدرلو با اشاره به موضوعی بودن جشنواره فیلم شهر، عنوان کرد: «اینکه بخواهیم برای یک هنرمندان خط مشی تعیین کنیم کار خوبی نیست ولی شرکت در جشنواره‌هایی مانند فیلم شهر که با یک ایدئولوژی خاص برگزار می‌شوند، ایرادی ندارد. اگر هنرمندی اثری دارد که به موضوع این جشنواره مرتبط است، می‌تواند انتخاب کند که در جشنواره شرکت کند یا خیر. حضور چنین آثاری می‌تواند به دیده شدن و در نهایت به بهبود مسائل شهری کمک کند. مثلا بخشی به عنوان آفرینش‌های هنری شهر در این جشنواره داریم که به المان‌ها و نقاشی‌های شهری می‌پردازد و رقابت در این بخش می‌تواند نتایج خوبی در زیباتر شدن شهر داشته باشد. حتی در مرحله بعد، جشنواره نیز می‌تواند نقش حمایت کننده از آثار منتخب داشته باشد و به ارتقای شهر و جامعه کمک کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار