محمود غلامی در گفت‌وگو با پانا:

برنامه‌ریزی و تلاش هدفمند در اولویت سازمان دانش‌آموزی است

یکی از دلایل معطل ماندن ۱۶ ساله سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، عدم برنامه‌ریزی برای اقدامات هدفمند و هماهنگ بوده است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی و رئیس حوزه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی از توجه و تاکید مدیریت جدید این سازمان برای تلاش هدفمند مبتنی بر برنامه‌ریزی اصولی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی و تلاش هدفمند در اولویت سازمان دانش‌آموزی است

محمود غلامی در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: برنامه‌ریزی عملکردی است که از قبل تعیین می‌کند که چه کاری باید انجام شود و بدون آن تلاش هدفمند و هماهنگ امکان‌پذیر نیست.

محمود غلامی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مقدم بر همه تلاش‌ها و اقدامات است، اظهار داشت: چنین رویکردی در سازمان دانش‌آموزی موجب اقدامات هدفمند، تاثیرگذار و یکپارچه می‌شود و ضمن جلوگیری از فعالیت‌های ناهماهنگ و سلیقه‌ای، موجب دستیابی سازمان به اهداف متعالی خود می‌شود.

وی افزود: اهمیت برنامه‌ریزی در این است که اگر سازمانی برنامه نداشته باشد انسجام آن از بین می‌رود و ناهماهنگی رواج پیدا می‌کند. بنابراین مدیریت عالی سازمان دانش‌آموزی برای ممانعت از چنین آسیبی، تاکید ویژه‌ای بر برنامه‌ریزی دقیق و اصولی پیش از اقدام دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی و رئیس حوزه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: واقعیت این است که بدون برنامه‌ریزی نمی‌توان برای اجرای موثر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام برداشت و یکی از دلایل معطل ماندن 16 ساله این سند، عدم برنامه‌ریزی برای اقدامات هدفمند بوده است.

برای رسیدن به اهداف باید برنامه‌محور باشیم

غلامی با بیان اینکه برنامه‌ریزی فعالیتی متشکل از یک فرآیند است، گفت: این عملکرد شامل انتخاب اهداف، سیاست‌ها، برنامه‌ها، شیوه‌‌ها و سایر روش‌‌های دستیابی به این اهداف است.

وی ادامه داد: بنابراین برای تحقق اهداف سازمان دانش‌آموزی و حرکت در مسیر تحقق سند تحول بنیادین که به طور جدی مورد تاکید مقامات عالی وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی است، باید برنامه‌محور باشیم و برنامه‌ریزی را در اولویت قرار دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی و رئیس حوزه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: فقط زمانی یک مجموعه می‌تواند در استفاده مؤثر از منابع مالی و مادی انسانی خود موفق باشد که مدیریت درباره اهداف و روش‌های دستیابی به آنها از قبل تصمیم بگیرد.

غلامی با بیان اینکه اولین مسئله مهم در برنامه‌ریزی، تعیین هدف است که رکن اصلی برنامه ریزی به شمار می‌آید، گفت: اهداف دقیقاً مشخص می‌کنند که سازمان می‌خواهد به کجا برود و چه چیزی را باید به دست آورد.

وی به اهمیت ارزیابی عملکرد در ادارات و سازمان‌ها اشاره کرد و افزود: ارزیابی عملکرد از فعالیت‌هایی است که به‌طور منظم در هر سازمانی باید انجام شود تا ویژگی‌های کارکنان را بسنجیم و حدود توانایی آنها را تخمین بزنیم. بنابراین با ارزیابی عملکرد می‌توان در خصوص ارتقای شغلی کارکنان، نیاز به آموزش و بهبود توانایی‌‌شان تصمیم‌گیری کرد.

حیات هر سازمان به داشتن ارتباطات دوسویه است

سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی و رئیس حوزه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت واحد روابط عمومی در سازمان‌ها پرداخت و اظهار کرد: حیات یک سازمان به داشتن ارتباط دوسویه درون سازمانی و برون سازمانی و کسب اطلاعات به‌روز و مفید بستگی دارد و بی‌شک یک سازمان و یا اداره نمی‌تواند خود را جزیره‌ای بی‌ارتباط فرض کند و از تکنولوژی و آورده‌های آن بی‌نیاز و با آن بیگانه باشد.

غلامی افزود: روابط عمومی باید بر محور تفکرمداری، مشارکت‌مداری و اطلاع‌مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی هر سازمان مؤثر باشد و با نواندیشی، نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود تا خود را با تحولات و پاسخگویی مستمر به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار