سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی و رئیس حوزه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی:

مدیران استانی طرح‌های خود را برای تحقق اهداف متعالی سازمان دانش‌آموزی ارائه کنند

تهران (پانا) - سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی و رئیس حوزه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی برنامه‌های این معاونت و اصول فعالیت‌های روابط عمومی را برای مدیران استانی سازمان تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران استانی طرح‌های خود را برای تحقق اهداف متعالی سازمان دانش‌آموزی ارائه کنند

محمود غلامی در سومین نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی در زنجان، اظهار داشت: در برنامه‌ریزی سازمانی باید یک هدف را به صورت کاملا واضح، مشخص، قابل دستیابی و منطقی مشخص کنیم. با این حال، این که هدف را در ذهن خود داشته باشیم، تازه آغاز راه برنامه‌ریزی است؛ بنابراین در مرحله بعد باید این هدف‌گذاری به صورت مکتوب باشد. چون کنترل برنامه و هدف مکتوب بسیار ساده‌تر و قابل کنترل‌تر است و ذهن را برای رسیدگی به کارهای مهمتر باز می‌گذارد. از طرفی نوشتن هدف و برنامه، توانایی شما را در امکان انجام و یا عدم انجام کارهای مختلف نشان می‌دهد.

وی افزود: مولفه مهم بعدی که بعدها در برنامه‌ریزی به آن نیاز خواهید داشت، بازه زمانی دستیابی به آن هدف است. یعنی باید بدانید برای دستیابی به آن هدف و انجام کارهای مربوط به آن چه مقدار زمان لازم دارید؟ در این صورت کار بعدی شما تعیین اولویت‌ها است. برخی اقدامات به صورت مستقیم و برخی به طور غیرمستقیم، ما را به اهدافمان نزدیک می‌کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی و رئیس حوزه قائم مقام سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: با اینحال به خاطر داشته باشید بعضی اهداف از درجه اهمیت کمتری برخوردارند یا شاید فقط جنبه اتلاف وقت دارند! بنابراین باید منابعی که در دستیابی به این هدف در اختیار دارید را تعیین کنید. این منابع شامل مواردی است؛ از جمله: امکانات نرم‌افزاری مثل دانش، سخت‌افزاری مانند امکانات و ملزومات و حتی زمانی که در اختیار دارید و یا ضرب‌الاجلی که برای انجام این کار تعیین شده است. تا این جای کار فقط برنامه‌ریزی کرده‌اید؛ اما برای اجرا هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اید. به یاد داشته باشید که برنامه‌ریزی و اجرا می‌تواند دو فرآیند همزمان باشند.

غلامی تصریح کرد: همه‌ فعالیت‌های سازمان‌ دانش‌آموزی کشور هرچند در ظاهر، مستقل از یکدیگر هستند اما به هم مرتبط و وابسته‌اند؛ بنابراین ضرورت دارد که در همه سطوح و بخش‌ها، شاهد برقراری نهایت هماهنگی باشیم.

وی اظهار داشت: ما در سازمان دانش‌آموزی برای ایجاد هماهنگی کامل بین فعالیت‌های مختلف و اجزای متعدد این سازمان برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری داشته‌ایم.

غلامی از مدیران استانی خواست تا طرح‌های خاص و کاربردی خود را در زمینه فعالیت‌های سازمان ارائه کنند تا شاهد ارتقا و رشد بیش از پیش برنامه‌ها و اقدامات و نیز تحقق اهداف متعالی سازمان دانش‌آموزی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار