معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

برگزاری چهارمین دوره اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزی به میزبانی استان فارس با عنوان طرح نورچشم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری چهارمین دوره اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی به میزبانی استان فارس با عنوان طرح نورچشم خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری چهارمین دوره اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزی به میزبانی استان فارس با عنوان طرح نورچشم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری برگزاری پیش اجلاسیه های نماز دانش آموزی گفت: به نظر می رسد یکی از موارد ارزیابی عملکرد مدیران مدارس باید نحوه عملکرد آنها دراقامه نماز جماعت مدارس باشد.

وی افزود: چهارمین دوره اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی به میزبانی استان فارس با عنوان طرح نورچشم برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از طرح هایی که باید در مدارس تقویت شود طرح "خادم الصلاة" است.

وی تصریح کرد: تهیه اطلس جغرافیایی نمازخانه های مدارس کشور اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

باقرزاده ادامه داد: باید برای اقامه نماز جماعت در مدارس بین تشکل های دانش آموزی ایجاد رقابت کنیم و همچنین برنامه های طرح نور چشم در شبکه شاد در کانالی با همین نام منعکس شود.

سیاست های تحولی در موضوع نماز، مدنظر است

در ادامه جلسه میکائیل باقری، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: سیاست های تحولی در بحث نماز مدنظر قرار گرفته و یکی از آنها همکاری با سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی است که آموزش احکام نماز را از پایه دوم ابتدایی تا پایه نهم در کتاب های درسی عنوان کرده است. جلساتی هم با معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در رابطه با همین موضوع برگزار شده و مقرر شده است که در تمام کتاب‌های درسی بارکدهای آموزشی وجود داشته باشد تا بتوانند از فیلم‌های آموزشی در این زمینه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین فرآیند برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان با عنوان طرح بهار بندگی در دوره ابتدایی پایه های دوم و سوم برای دانش آموزان دختر و دوره متوسطه اول پایه هفتم و هشتم برای دانش آموزان پسر برگزار خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: فرآیند برگزاری طرح نور چشم و چهارمین دوره اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزان از نیمه اول مهرماه به صورت پیش اجلاسیه در استان های سراسر کشور با انعکاس نماز های پرجمعیت در مراکز استانها و مجموعه فعالیتهای حول محور نماز آغاز خواهد شد و در نهایت اجلاسیه سراسری آن در استان فارس برگزار می شود.

همچنین سیداحمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در این جلسه گفت: بزرگترین رسالت انبیا و دستگاه تعلیم و تربیت استحکام و ترویج اقامه نماز است و باید در این زمینه اقدامات چشم‌گیری صورت گیرد و انتظار می‌رود دستگاه تعلیم و تربیت بیش از پیش در این زمینه اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های تحولی در زمینه نماز باید در این زمینه یک سند تهیه شود و طرح‌ها و برنامه‌ها، ساختارها و راهکارها و برنامه‌های اجرایی در آن عنوان شود تا میثاقی بین وزیر و دست‌اندرکاران امر اقامه نماز در مدارس باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: اقدام بعدی این است که باید علاوه بر برانگیختن دانش آموزان به برپایی اقامه نماز معلمان و اولیای دانش‌آموزان را نیز به برپایی نماز برانگیخته شوند تا فعالیتی ارزشمند و تاثیرگذار در جامعه شکل گیرد.

وی در خاتمه گفت: همچنین طرح نور چشم باید به عنوان یک سوال که چرا نماز نور چشم من است برای دانش‌آموزان مطرح شود تا آنها در قالب‌های مختلف فیلم کوتاه، انیمیشن، نقاشی، مقاله، قطعه ادبی و غیره هنر خود را در این زمینه به نمایش بگذارند و به این سوال مهم پاسخ دهند ودر پایان برای آنها اردوهایی با موضوع نماز برگزار شود.

همچنین محمد خلیل عسکری، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: برگزاری اجلاس سراسری نماز دانش آموزان در استان فارس یک افتخار ارزشمندی است که نصیب ما شده است و می دانیم اگر به معنای واقعی کلمه نماز را در دل مدارس ببریم از آسیبهای اجتماعی کاسته می شود .

وی ادامه داد: باید سعی کنیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا مردم را پای کار اقامه نماز بیاوریم و باید بگوییم که تمام ظرفیت های استان را برای برگزاری باشکوه اجلاس سراسری نماز دانش آموزان پای کار خواهیم آورد.

در ادامه منصور سرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور در این جلسه گفت: امسال بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز بعد از دو سال تعطیلی که به دلیل شلوغ ویروس کرونا بود با عنوان پیوند منزل، مدرسه و مسجد در فصل پاییز برگزار خواهد شد.

در پایان مراسم ابلاغ رئیس ستاد اجرایی چهارمین دوره اجلاس سراسری نماز دانش آموزان سراسر کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ توسط قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار