موضوع نماز در آموزش‌وپرورش در صدر سیاست‌های ستاد اقامه نماز قرار دارد

تهران (پانا) - قائم‌مقام ستاد اقامه نماز بر برنامه‌ریزی برای آموزش نماز، معارف نماز، آداب نماز و فلسفه نماز با زبان ساده به نسل نو و ایجاد زمینه‌های انتقادی برای گرایش به نماز به‌صورت داوطلبانه و خودانگیخته تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
موضوع نماز در آموزش‌وپرورش در صدر سیاست‌های ستاد اقامه نماز قرار دارد

احمد زرهانی صبح امروز در جلسه کمیته علمی سی‌امین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: نماز، مسأله اول فرهنگ اسلامی است. آن‌چه که رسالت دستگاه تعلیم و تربیت است، برنامه‌ریزی برای آموزش نماز، معارف نماز، آداب نماز و فلسفه نماز با زبان ساده به نسل نو و ایجاد زمینه‌های انتقادی برای گرایش به نماز به صورت داوطلبانه و خودانگیخته است.

وی ادامه داد: در این زمینه معلم، مدیر، رسانه‌ها و والدین وظیفه مشترک دارند. اگر بتوانیم برنامه‌ای ارائه دهیم که به این هدف برسیم به رسالت خود عمل کرده‌ایم.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز اضافه کرد: اجلاس سی‌ام با عنوان «نماز نسل نو، تکیه‌گاه اصلی نظام تعلیم و تربیت» است. موضوع نماز در آموزش و ‌ پرورش در صدر سیاست‌های ستاد اقامه نماز قرار دارد. یکی از کارهایی که باید به موجب دستورالعمل این اجلاس انجام دهیم، شناخت مسأله، کاستی‌ها و نقاط قوت و ضعف و ارائه برنامه است.

وی افزود: 2 دسته کمیسیون داریم، کمیسیون ملی و کمیسیون استانی. این مجموعه‌ها باید وضع موجود را رصد کنند و ببینند ما با چه مشکلاتی مواجه هستیم، نیم‌رخ نماز در نسل نو چه هست، فرصت‌ها و امکانات به چه صورتی است و با تلفیق و تجزیه و تحلیل این داده‌ها چه برنامه‌ای را باید ارائه دهیم تا در میان‌مدت وضعیت نماز در نسل نو بهبود پیدا کند و در وضعیت مناسبی قرار بگیریم.

زرهانی با بیان اینکه این فرآیند 2 دستاورد دارد، گفت: دستاورد اول در حیطه استان است و در سطح ملی تلفیق و ترکیب مجموع یافته‌ها اتفاق می‌افتد تا وزیر آموزش و پرورش در اجلاس زنجان گزارش کاملی ارائه دهد در این باره که آموزش و پرورش در ۱۰۰ هزار مدرسه برای اقامه نماز با چه موانعی مواجه هستند و چه فرصت‌ها و امکاناتی دارند و در طی یک برنامه ۵ ساله چه اقدامی باید انجام دهیم.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز تاکید کرد: اگر با قوت وارد میدان شویم و از امکانات علمی و تخصصی دانشگاهیان به‌ویژه دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم و با کمک این‌ها صورت مسأله را به درستی دریابیم و امکانات را شناسایی، مشکلات را احصا کنیم و برنامه بدهیم به نتایج خوب دست پیدا خواهیم کرد.

زرهانی با قدردانی از مدیران معاونت پرورشی برای ایجاد سامانه نورینو و زمینه‌سازی گسترده برای فعالیت‌های قرآنی در این بستر گفت: برای همه مدارس طرح و برنامه‌ای را با کمک آموزش و پرورش تدوین کرده‌ایم. طبق تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش، تکالیف ستاد در استان‌ها مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه باید منویات مقام معظم رهبری را تحقق ببخشیم، اظهار کرد: ارتباط ما با مدارس تیزهوشان، غیردولتی، روستایی، دولتی و... مهم است. ما باید یک تشریک مساعی جامع برای موضوع نماز بین همه نهادهای متولی تعلیم و تربیت با یک مدیریت جهادی ایجاد کنیم.

منصور سرگزی نیز در ادامه این جلسه گفت: سی‌امین اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز نسل نو و با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه به میزبانی استان زنجان برگزار خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز با اشاره به ارکان و متولیان سی‌امین اجلاس نماز خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان رکن این جریان معنوی و مقدس، نقش محوری در این اجلاس خواهد داشت.

سرگزی افزود: اجلاس سراسری ۷ کمیته دارد. در سطح ملی در خدمت ۱۳ نهاد متولی نماز نسل نو هستیم. بناست یک گردش کار مناسب در این کمیته‌ها اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: هدف این اجلاس بااهمیت، ترویج نماز در میان نسل نو است و در این زمینه نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است تا ان‌شاءلله محصول مناسبی به دست بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار