معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

برگزاری جشن بزرگ غدیر برای دانش‌آموزان و فرهنگیان در تبریز

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشن بزرگ غدیر با هدف جریان‌سازی غدیر، برای دانش‌آموزان و فرهنگیان استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن بزرگ غدیر برای دانش‌آموزان و فرهنگیان در تبریز

طاهر علمی با تبریک پیشاپیش آغاز دهه امامت و ولایت گفت: یکی از روزها و اعیاد مهم مسلمانان، عید غدیر است. دو اتفاق مهم در اسلام وجود دارد یکی منجر به رسالت پیامبر(ص) شد و دیگری غدیر است و به امامت علی(ع) انجامید که ادامه رسالت پیامبر(ص) است.
وی با اشاره به اینکه همایش بزرگ جشن غدیر ۲۲ تیر ماه در تالار معلم برگزار می شود، افزود: این جشن از ۱۰ صبح با حضور دانش آموزان و فرهنگیان نواحی پنجگانه تبریز و مقامات استانی به اجرا در خواهد آمد و از دانش آموزان و فرهنگیان سادات شاخص، در این مراسم تجلیل به عمل خواهد آمد.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: فضا سازی بیرونی در ایام دهه امامت و ولایت بسیار مهم است. جریان سازی موضوع غدیر بسیار مهم است. همچنین برگزاری مسابقات مرتبط با غدیر باعث تبلیغ غدیر برای دانش آموزان می شود. مسابقه فضاسازی مدارس نیز می تواند به جریان سازی غدیر کمک کند. موضوعات تحقیق پیرامون غدیر، جشن کوچک با محوریت مدرسه و محله از دیگر برنامه های مهم در این ایام می تواند باشد.
وی ادامه داد: غدیر ادامه دهنده و کامل کننده بعثت است و اگر بخواهیم از اخلاقیات پیامبر(ص) آگاه باشیم، باید علی(ع) و رفتار او را خوب بشناسیم و از او پیروی کنیم. ارزش امامت و ولایت را باید با شناخت پیام غدیر بیشتر مشخص کرد. پایان دادن به ظلم و ستم و بی عدالتی، ایجاد امنیت و آرامش و... از پیام‌های غدیر است. غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست.
علمی در ادامه با بیان اینکه اوقات فراغت یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است، گفت: این اوقات باید طوری مدیریت شود که دانش آموزان از آن بهره کافی را ببرند، زیرا که وقت سوم هر فرد است. یکی از موارد مهم برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان اردوهای فرهنگی و پرورشی است.

وی در پایان به دو سفر تربیتی اثرگذار راهیان نور و زیارت اولی‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود کمبود بودجه می توان از ظرفیت بزرگ و امکانات ویژه آموزش و پرورش در این زمینه به خوبی استفاده کرد.

رئیس بسیج دانش آموزی استان نیز در ادامه جلسه گفت: عید غدیر و بحث ولایت بسیار اهمیت دارد که در این راستا در کنار این برنامه های خاص، به دانش آموزان در مورد ولایت تبیین های لازم باید انجام گیرد.

حجت الاسلام مصطفی نجف قلی زاده سرایی در ادامه افزود: در اردوی راهیان نور نیز در تمامی اتوبوس ها راوی داریم تا اهداف تربیتی نیز شکل گیرد. طرح ولایت امسال بصورت کاملا متفاوت برگزار خواهد شد و انشالله بتوانیم میزبان خوبی برای دانش آموزان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار