معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

قرآن، مکتب اسلام و مشعل هدایت است

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی، قرآن را مکتب اسلام و مشعل هدایت دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۴۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
قرآن، مکتب اسلام و مشعل هدایت است

طاهر علمی در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت تابستان و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت و نماز که در کانون امام خمینی ناحیه ۵ تبریز برگزار شد، گفت: در تاریخ اسلام ۲ اتفاق افتاده که یکی بعثت و دیگری غدیر است که غدیر تکمیل کننده بعثت است و ما امروز باید دنبال امام زمان(عج) باشیم و لذا مهم‌ترین عید ما شیعیان عید غدیر است.

وی افزود: مراسم تجلیل از منتخبین قرآن و عترت و نماز جلسه باشکوه است زیرا این دانش آموزان، عاشقانه و عاقلانه به سمت خدا می روند که این یک سپاس ویژه دارد وتجلیل فقط از دانش آموزان نیست بلکه از مادران و پدران و مربیان این دانش آموزان نیز باید تشکر کرد.

وی ادامه داد: همه دانش آموزان استعداد قرآن آموز شدن را دارند که بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، می توان به آمار یک میلیون شدن برسیم و شرط آن تشویق دانش آموزان به سمت قرآن است. سال‌ های متمادی است که دشمن دنبال آن است که بین مسلمانان و قرآن فاصله بیندازند. به طوری که قرآن از زندگی مردم حذف شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی، با بیان این که اسلام پاکترین و جامعترین دین است، اظهار داشت: قرآن مکتب اسلام و مشعل هدایت است و لذا با ورود قرآن به زندگی افراد زندگی سالم را برای آنها به ارمغان می آورد. کسی که با قرآن مانوس می شود قلب و عملش با قرآن همراه است. اگر انسان آرامش داشته باشد می تواند تصمیم گیری خوبی داشته باشد و لذا این مسابقات باید آرامش ایجاد کند چرا که دانش آموزان امانت های والدین به ما است و باید در آنها آرامش ایجاد کنیم تا شکوفایی استعداد را در آنها ببینیم.

وی در پایان در رابطه با اوقات فراغت نیز افزود: اوقات فراغت کار سوم بوده که نه کار و نه خواب است. اوقات فراغت مدیریت زمان، آسایش و رفاه آینده دانش آموزان است و لذا اجازه ندهیم فضای مجازی تمام اوقات فراغت دانش آموزان را بگیرد و در این راه با ورزش‌های مختلف جلوی چاقی مفرط دانش آموزان باید گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار