مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران اعلام کرد؛

‌‌اصلاح و بازنگری ردیف‌های بودجه‌ای شهرداری تهران

تهران (پانا) - مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از مبادله 2100 موافقت‌نامه بودجه سال 1401 با واحدهای شهرداری تهران برای نخستین بار در موعد قانونی و اصلاح و بازنگری ردیف‌های بودجه‌ای شهرداری تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
‌‌اصلاح و بازنگری ردیف‌های بودجه‌ای شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی در کارگروه اصلاح و بازنگری ردیف های بودجه ای شهرداری تهران که با حضور برخی از معاونین برنامه ریزی و سرمایه انسانی مناطق 22گانه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ماده 3 تبصره 2 بودجه سال 1401 شهرداری تهران، تمامی مناطق، واحدهای اجرایی، سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته به شهرداری ملزم به مبادله موافقت نامه های بودجه حداکثر تا پایان اردیبهشت سال 1401 هستند که در سنوات گذشته این امر با تاخیر و در طی سال انجام می پذیرفت اما امسال برای نخستین بار تمامی موافقت نامه های بودجه ای در مهلت قانونی مقرر با واحدهای شهرداری تهران مبادله شد.

وی، تعامل حداکثری با مناطق22گانه به منظور پیشبرد هر چه بهتر فعالیت ها و سیاست های مدیریت شهری را از رویکردهای اداره کل برنامه و بودجه دانست و افزود: امسال بناداریم ضمن بازنگری در تبصره ها و تغییر در فرایند بودجه ریزی، کارگروه ها و کمیته های موضوعی را به منظور اصلاح ساختار بودجه پیشنهادی سال 1402 تشکیل دهیم.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به ابلاغ بودجه نقد و غیرنقد امسال بر اساس پیشنهاد مناطق افزود: در تدوین بودجه سال 1401 مناطق 22گانه تعیین میزان سهم اعتبار نقد و غیرنقد تمامی ردیف های اعتباری به مناطق واگذار شد تا با توجه به منابع غیرنقد و تجربیات سالهای گذشته، ردیف های اعتباری که امکان ثبت اسناد و کارسازی غیرنقد در آنها وجود دارد؛ تعیین کنند و پیشنهاد اعتبار غیرنقد ردیف را از طریق سامانه تدوین بودجه اعلام کنند.

وی، تدوین شیوه نامه برنامه عملیاتی مناطق، راه اندازی سامانه برنامه عملیاتی مناطق، اخذ و جمع بندی برنامه عملیاتی مناطق در سال 1401، بازدید پروژه های غیرمستمر مناطق، راهبری اسناد توسعه محلات مناطق 22گانه اخذ و جمع بندی پروژه های توسعه محله ای مستمر و غیرمستمر و ارائه به شورای اسلامی شهر تهران جهت تصویب و تدوین دستورالعمل پروژه های توسعه محله ای را از مهمترین اقدامات اداره کل برنامه وبودجه در مناطق 22گانه برشمرد.

شهرابی، همکاری در کارگروه ها و کمیته های موضوعی بودجه و ارائه پیشنهادات کارشناسی برای اصلاح و بازنگری ردیف های بودجه ای را از معاونین برنامه ریزی و سرمایه انسانی مناطق 22گانه خواستار شد.

طی این نشست علیرضا کرمی، معاون نظارت بر اجرای بودجه مناطق اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران نیز در خصوص ساماندهی کدهای اعتباری، ادغام کدهای مشابه، کاهش ردیف ای غیرضروری، اصلاح عناوین و استفاده بهینه از منابع محدود نیز توضیحاتی را با اشاره به نمونه های موجود ارائه داد.

در پایان این نشست، معاونین برنامه ریزی و سرمایه انسانی مناطق 22گانه شهرداری تهران نیز دغدغه ها و پیشنهادات خود را در حوزه برنامه و بودجه به ویژه اصلاح و بازنگری ردیف های بودجه ای مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار