مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

دانش‌آموزان با پویش «می‌خواهم معلم شوم» به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ترغیب شوند

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد دانش‌آموزان با پویش «می‌خواهم معلم شوم» به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ترغیب شوند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با پویش «می‌خواهم معلم شوم» به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ترغیب شوند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان اصفهان، مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان اصفهان در سلسله نشست‌های خود با مدیران مدارس استان، این بار در جمع مدیران مدارس شهرضا به سخنرانی پرداخت.

وی در نشست‌ با مدیران مدارس شهرستان شهرضا اظهار کرد: برای دومین بار است که به شهرستان شهرضا سفر می‌کنیم.

وی افزود: این جمله«شهید بهشتی یک ملت بود» را اکنون متوجه می‌شویم این سخن امام خمینی(ره) چه معنایی داشته است. قانون اساسی جمهوری اسلامی و نیز کار تشکیلاتی از اقدامات مهم و ارزشمند شهید بهشتی(ره) و یارانش بود که نشانگر دید جهان شمول وی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: برخی افراد متعلق به یک زمان و مکان نیستند که شهدا جزو این گروه افراد هستند.

وی گفت: آموزش و پرورش مرکز ثقل اندیشه‌ورزی در جامعه است و باید به آن به شکل ویژه پرداخته شود تا رسیدن به حیات طیبه که هدف غایی سند تحول بنیادین است در دانش‌آموزان نهادینه شود.

ابراهیمی اذعان کرد: اهمیت سند تحول در این است که با توجه به غنای فرهنگ اسلامی ایرانی، نظام مستقل تعلیم و تربیت کشور فارغ از فرهنگ‌های غربی شکل بگیرد که در این راستا این سند بسیار راهگشا خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد تا همه نیروهای انسانی آموزش و‌ پرورش تامین شود و قرار بود در یک برنامه بلندمدت کل نیروی مورد نیاز را برطرف کند، اما با بی‌تدبیری در گذشته این دانشگاه به حاشیه رانده شد و امروز ما دچار بحران نیرو هستیم.

وی افزود: تصمیمات غلط در دوران کرونا پیرامون آموزش و پرورش باعث شد تا افت تحصیلی در تمام مقاطع ایجاد شود و از لحاظ تربیتی و پرورشی نیز ضربات جبران ناپذیری به دانش‌آموزان وارد شد.

ابراهیمی ادامه داد: در شرایطی دانش‌آموزان با فضای مجازی مواجه شدند که سواد رسانه‌ای در میان آنها به شدت کم بود و این بسیار آسیب زد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: معلمان اگر رابطه پدرانه یا مادرانه با دانش‌آموزان داشته باشند، بسیاری از مشکلات آنها به دلیل الگوپذیری از معلم کاهش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: از فضای تابستان باید برای جبران این مشکلات به ویژه در حوزه پرورشی و تربیتی استفاده کنیم تا این مشکلات به حداقل خود برسد.

ابراهیمی گفت: دولت جدید همت کرده تا مردم شیرینی حکومت اسلامی را بچشند، اما به دلیل مشکلات انباشته شده از قبل کار بسیار سختی پیش رو است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: بیمه تکمیلی با فراز و فرودهایی روبرو بود که اکنون با انعقاد قرارداد با بیمه دانا خدمت‌رسانی به سطح قابل قبولی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف جذب جدید نیروی خرید خدمات تا مردادماه انجام خواهد شد تا وضعیت نیروها مشخص شود.

ابراهیمی گفت: خروجی‌های مومن و انقلابی و دانش‌آموزان ممتاز سال دوازدهم با پویش «می‌خواهم معلم شوم» در استان اصفهان به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ترغیب شوند تا معلم تراز انقلاب اسلامی پرورش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: تدریس مدیران و معاونان به دلیل مشغله و عدم تخصص، مورد اعتراض ما هم بوده است که این را از وزارتخانه هم مطالبه کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بعد از یک دهه مسابقات ورزش بانوان را در استان اصفهان احیا کردیم و در حوزه ورزش نیز اعتبارات خوبی تخصیصی داده شده است.

ابراهیمی در پایان گفت: پویش هنرستان‌های همجوار صنعت که در استان اصفهان راه‌اندازی شده است، اقدام بسیار مناسبی برای تخصصی شدن خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار