رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران:

عدم واریز درآمدها به خزانه واحد تخلف است

تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران پس از استماع گزارش مدیر عامل سازمان میادین و میوه و تره بار گفت که سرعت استفاده از خدمات فناورانه پایین است، اگر قرار نیست از خدمات سامانه‌های فناورانه استفاده شود حداقل از آنها نباید عقب افتاد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
عدم واریز درآمدها به خزانه واحد تخلف است

احمد صادقی در هفتاد و چهارمین جلسه شورا و پس از استماع گزارش مدیر عامل سازمان میادین و میوه و تره بار گفت : در ابتدا از زحمات عزیزان در سازمان میادین تشکر می کنم اما چند نکته قابل ذکر و تامل است که بیان می کنم.

وی ادامه داد: بر اساس ضوابط بودجه سال ۱۴۰۱ و لزوم واریز در آمد ها به خزانه واحد می بایست همه درآمد ها به خزانه واحد واریز شود اما چند سازمان معدود از جمله سازمان میادین این پول را به خزانه واحد واریز نمی کنند. این تخلف است و امیدواریم به این پرسش مهم پاسخ داده شود که چرا این درآمد ها واریز نمی شود.

صادقی در ادامه افزود: در دو ماهه اخیر گزارش های متعددی به من رسیده که قیمت محصولات میادین با همان کیفیت قبل نسبت به بازار غیر از میادین تفاوت ندارد و در بعضی مواقع بالاتر هم هست.

این موضوع به ویژه در مناطق جنوب شهر بیشتر گزارش شده است.

صادقی گفت: در دوره چهارم مدیریت شهری طرحی اجرا می شد که منطقه به منطقه با حفظ کیفیت تخفیفاتی در زمینه محصولات تره بار ارایه می شد تا قیمت ها یکسان شود و نیز کیفیت محصولات نیز کیفیت مناسبی بود لذا این امر باید رعایت شود تا هم کیفیت محصولات مناسب باشد و هم با قیمت مناسب به شهروندان ارایه شود.

صادقی در ادامه اظهار داشت:موضوع دیگر سرعت استفاده از خدمات فناورانه در این سازمان است که متاسفانه این سرعت پایین است و در حالی که اپ های زیادی وجود دارد و شرکت های دانش بنیان خیلی جلوتر این اپ ها را راه اندازی کرده اند اما ما به دنبال اختراع دوباره چرخ هستیم .

صادقی افزود: در این قضیه عقب هستیم در حالیکه خیلی از سامانه ها می توانند کمک کنند و نیاز به سامانه یا اپ جدیدهم نباشد، اگر نمی خواهیم از اینها استفاده کنیم حداقل از آنها عقب نیافتیم.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر از مجموعه فعالیت های سازمان میادین میوه و تره بار گفت: این سازمان در شرایطی که مردم با سختی هایی رو به رو هستند نقش آفرینی مناسبی داشته و همانطور که آمار و ارقام گزارش حکایت می کند سازمان میادین میوه و تره بار توانسته در تنظیم بازار در بزنگاه ها حضور یافته و خدمت مناسبی را به مردم ارائه کند.

وی در ادامه بیان داشت: از سازمان میوه و تره بار این توقع وجود دارد که بر اساس برنامه های ارائه شده از سوی شهردار که در صحن شورا اعلام شد، اقدام به گسترش کمی و کیفی خدمات خود کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بوجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: ارائه خدمات مناسب به مردم نیازمند نظارت مستمر و دقیق است و می بایست بر فعالیت های میادین خصوصا نوع خدمات و کیفیت آن و نوع مواجهه پرسنل با مردم نظارت کامل و دائمی داشت. از سوی دیگر فضایی فراهم شود تا در صورت نیاز مردم بتوانند شکایات خود را به صورت مستقیم به ریاست سازمان میادین میوه و تره بار انتقال دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به تبصره 2 ماده 78 قانون شهرداری ها گفت: بر اساس این تبصره وجهی که به عنوان سپرده یا امانت به شهرداری داده می شود باید در حساب مخصوصی نگهداری شده و شهرداری حق ندارد در این امانت دخل و تصرف داشته باشد. بر اساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این مورد در سازمان میوه و تره بار رعایت نشده و در سنوات گذشته وجوه دریافتی از مردم بابت غرفه ها مورد هزینه کرد، قرار گرفته است. لذا این درخواست وجود دارد که با نظارت کامل بر این موضوع از تکرار آن جلوگیری شود.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در تبصره یک بودجه 1401 شهرداری تهران آمده که درآمدهای اختصاصی سازمان ها می بایست در یک زمان مشخص به طور کامل به حساب خزانه شهرداری تهران واریز و شهرداری وظف است در مدت زمان مشخص این وجوه را به سازمان مربوطه بازگرداند. بر اساس آخرین گزارش های ارائه شده به کمیسیون این مورد نیز در سازمان میادین به طور کامل رعایت نشده لذا این توقع وجود دارد تا ترتیبی اتخاذ شود که این وجوه به حساب خزانه واریز و اگر شهرداری تاخیری در این خصوص داشت ما بررسی لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس گزارش حسابرس مشخص شده که در دوره های گذشته در خصوص واگذاری غرفه ها به شرکت کننده ها در مزایده ها ضوابط در واگذاری به طور کامل رعایت نشده که این موضوع نیز می بایست از سوی سازمان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: بدهی مالیاتی تعیین تکلیف نشده ای در سازمان میادین میوه و تره بار وجود دارد که منجر به صدور جریمه شده است. این توقع از مدیریت سازمان میوه و تره بار وجود دارد که در این خصوص زمان بگذارند و مشکلات موجود در این بخش را حل کرده و مانع از ایجاد ضرر و زیان بیشتر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار