اشتغال به تحصیل 60 هزار دانش‌آموز کم‌توان ذهنی در رشته‌های کاردانش

شیراز (پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد 60 هزار دانش‌آموز در گروه‌های کم‌توان ذهنی در رشته‌های کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال به تحصیل 60 هزار دانش‌آموز کم‌توان ذهنی در رشته‌های کاردانش

حمید طریفی در بازدید از مدارس استثنایی شیراز گفت: 36 رشته کاردانش خاص دانش آموزان استثنایی را ایجاد کردیم که متناسب با شرایط و اقلیم و بازار کار باشند و خروجی های هنرستان های استثنایی ما نیز بسیار خوب و در حد خروجی هنرستان های عادی است.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: دوره پیش حرفه ای و حرفه ای با هدف اینکه دانش آموزان آمادگی ورود به حرفه و شغل را داشته باشند و یک تضمینی برای آینده و زندگی آنها باشد ایجاد شده است.

طریفی ادامه داد: رویکرد ما رویکردی حمایتی است تا اینکه دانش آموزان استثنایی نیز در فرآیند رشد و توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرین باشند.

وی گفت: همانگونه که آموزش و پرورش محور توسعه و پیشرفت کشور است دانش آموزان استثنایی نیز جزئی از آموزش و پرورش هستند و باید همان نگاهی که به دانش آموزان عادی داریم به دانش آموزان استثنایی نیز داشته باشیم.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه نزدیک به 60 هزار نفر از دانش آموزان ما در گروه‌های کم توان ذهنی در رشته های کار و دانش مشغول به تحصیل هستند، گفت: از آنجا که تک تک این دانش آموزان در فرآیند رشد، توسعه و تعالی کشور تاثیرگذارند، بنابراین باید شرایط برای آنها محیا شود و ما نیز از آنها حمایت می کنیم.

طریفی افزود: ایجاد رشته های متناسب با این دانش آموزان برای ادامه تحصیل در سطوح عالی و تکمیلی با رویکرد مهارت آموزی و حرفه ای نیز از ماموریت های اصلی ما است و این رویکردی برگرفته از نگاه ملی به این دانش آموزان است.

وی به تعاملات بین بخشی و فرابخشی و ارتباطاتی که با سازمان کار، بهزیستی، وزارت کار و تعاون داریم اشاره کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: لازم است رشته های متناسب با شرایط روز و مشاغل مورد نیاز در آینده برای این دانش آموزان ایجاد شود و حتما رشته ها بازنگری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار