امام جمعه موقت فین:

امنیت نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم

هرمزگان(پانا)-امام جمعه موقت فین در خطبه های امروز خود گفت: امنیت نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
امنیت نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم

حجت الاسلام و المسلمین محمد اعتمادی امام جمعه موقت فین به فرمایش امام علی (ع) اشاره نمود و عنوان کرد: امام علی علیه السلام می فرمایند: دو نعمت مجهول و ناشتاخته اندکه عبارتند از نعمت سلامت و دیگری نعمت امنیت که نعمت بزرگی است و ما باید خصوصا در کشور عزیزمان قدر دان آن باشیم.

وی همچنین به اهمیت بالای امنیت اشاره کرد و ادامه داد: امنیت در جامعه به مثابه اکسیژن برای بدن انسان بوده و بسیار حیاتی و ضروری است و قرآن امنیت را یکی از اهداف استقرار حاکمیت الله و خلافت و جانشینی صالحان و طرح امامت می شمارد.

خطیب جمعه فین افزود: سلامتی نیز هم برای جسم و هم برای روح ضروری است و برای خدمت به خدا و خلق خدا باید جسم و روحی سالم داشته باشیم ، چنانکه امام علی (ع) می فرمایند: یارَبِّ! قَوِّ عَلى خدمتک جَوارِحی ( پروردگارا! اندام مرا بر خدمتگزاری ات نیرومند ساز) و سلامتی همچنانکه برای فرد لازم است برای جامعه نیز لازم و ضروری است و با توجه به فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر ضمن تشکر و قدردانی از زحمات نیروهای نظامی ؛انتظامی و امنیتی، همه ما وظیفه داریم در راستای سلامت جامعه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر و اعتیاد مبارزه نموده و احساس مسئولیت و تکلیف کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان ضمن گرامیداشت پنجم تیرماه روزجهانی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: نامگذاری این روز بر اساس سه هدف عمده بوده که بایستی ببینیم تا چه اندازه این اهداف تحقق یافته است. یکی از این اهداف؛ کنترل مواد مخدر و ابراز عزم سیاسی ملت ها در مبارزه با آن است که ناظر به همگرایی و هم افزایی در مقابله و مبارزه با این مواد خانمان سوز خواهد بود هدف دیگر تقویت همکاری و اقدام جهانی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر است چرا که یک کشور به تنهایی قطعا نمی تواند در این زمینه کاری انجام دهد لذا باید اجماع جهانی به وجود آید تا بتوانند با این آسیب خطرناک مواد مخدر مقابله کنند و سومین هدف آن نیز آشنایی قشر جوان و نوجوان با آسیب ها و پیامدهای اعتیاد است که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه هایی که در این امر دخیل هستند باید این سه هدف را در دستور کار خودشان قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌ شناسی اجتماعی، مهمترین علل و عوامل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر را عواملی از قبیل؛ فقر اطلاعات و آگاهی، کنجکاوی های هدایت نشده، اضطراب و افسردگی نفس، نگرش مثبت به مواد، مصرف مواد توسط والدین، وجود دوستان مصرف کننده مواد، عدم ارتباط موثر با والدین دانست و به والدین توصیه کرد؛ به شدت از رفتارهایی مانند اعمال خشونت، نزاع، تنش، توهین، مقایسه، مجادله، تحقیر شخصیت، تهدید، سرزنش، عیب جویی، درگیری، کشمکش های عاطفی و تنبیه فرزندان که باعث روی آوردن آنان به سمت و سوی مواد مخدر و اعتیاد می شود اجتناب نمایند.

امام جمعه موقت فین همچنین تاکید کرد: چنانچه والدین به این نکات ظریف توجه نداشته باشند با دستان خود فرزندانشان را در این دام و بلای خانمان سوز رهنمون ساخته‌اند و این نکته ای است که همه ما باید آنرا در خانه ها و منازل خود رعایت نموده و در مراحل زندگی به آن توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی همچنین یاد و خاطره شهیدانی را که در این راستا تا پای جان مبارزه کردند و خوش درخشیدند و جان خودشان را در این مسیر از دست دادند، گرامی داشت.

امام جمعه موقت فین در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو گفت: هفتم تیر ماه که مصادف است با شهادت آیت ا... دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیقش که در جریان بمب گزاری منافقان کور دل و ملعون در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی صورت پذیرفت و روز قوه قضائیه نامگذاری شده را گرامی داشته و شهادت دکتر بهشتی معمار قوه قضائیه و یارانشان را تبریک و تسلیت میگوئیم.

وی همچنین روز قوه قضائیه را به همه قضات عادل و شریف و مجموعه تلاشگر دستگاه عدلیه و قضا تبریک گفت و افزود: چه خوب است که ما در امر قضاوت صرفا به مبارزه و برخورد با معلول نپردازیم، بلکه باید علت را هم به موازات برخورد با معلول واکاوی نموده و رویکرد پیشگیرانه را در راستای کاهش جرائم اتخاذ کنیم و خوشبختانه رویکرد ریاست قوه فضائیه ناظربه تربیت و اصلاح است و در استان ما نیز شاهد استمرار همین رویکرد و رویه بوده و هستیم و جادارد از مجموعه اقدامات دادگستری کل استان تشکر و قدردانی نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی در بخش دیگری از سخنانش به قاچاق سوخت اشاره کرد و اظهار داشت: بحث قاچاق سوخت در کشور ما علی رغم اقدامات خوبی که علیه آن صورت می پذیرد، تقاضای ما از مسئولین مربوطه و ریاست محترم دادگستری کل استان اینست که طرح قانونی و هوشمندانه "رزاق" را که در استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده در استان هرمزگان هم زمینه اجرای آن در بین مرزنشینان فراهم شود، چرا که قاچاقچیان در کمین جوانان و نوجوانان ما هستند و با اغفال آنها قطعا جوانان ما را منحرف و در دام قاچاق می اندازند و عملیاتی نمودن این طرح یقینا در کاهش قاچاق سوخت و جرم تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان در پایان شهادت امام محمد تقی (ع) را که نهم تیر ماه و مصادف با ۳۰ ذی القعده است تسلیت گفت و سخنانی در توصیف خصوصیات و کرامات و مناقب آنحضرت بیان نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار