امام جمعه موقت فین:

اقامه حق، برقراری عدل و ترویج معنویت از اهداف مکتب امام (ره) بود

هرمزگان(پانا) -حجت الاسلام و المسلمین محمد اعتمادی امام جمعه موقت فین در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام گفت اقامه حق، برقراری عدل و ترویج معنویت از اهداف مکتب امام (ره) بود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اقامه حق، برقراری عدل و ترویج معنویت از اهداف مکتب امام (ره) بود

حجت الاسلام والمسلمین محمد اعتمادی امام جمعه موقت فین در خطبه های امروز خود ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد شهدای قیام خونین 15 خرداد، تقوای الهی را به خود و سایر مومنین نمازگزار توصیه کرد و گفت: از خدا در هر حال و در هر شرایط پروا داشته باشیم و همواره خدا را ناظر بر اعمال خودمان بدانیم و به این کلام پر مغز و پر محتوا و نورانی رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) که فرمودند: « عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» توجه نموده و آنرا همواره نصب العین خودمان قرار دهیم.

وی در ادامه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام اشاره کرد و افزود: بنا به فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری در آن مراسم زیربنای همه اقدامات امام(ره) قیام لله بود و این قیام لله از خصوصیات مکتب امام بود و در این راستا حضرت امام اهدافی از جمله؛ اقامه حق، برقراری عدل و ترویج معنویت را تعقیب میکردند و بدنبال تحقق این ارزشهای الهی بودند.

خطیب جمعه فین ادامه داد: حضور دائمی و ایستادگی حضرت امام در مسیر این قیام الهی از خصوصیات بارز و اهداف مکتب امام بود و حضرت امام در آن مسیر و آن چشم اندازی که برای انقلاب اسلامی ترسیم فرمودند حضور دائمی و ایستادگی داشتند و تا آخر هم این ایستادگی را به منصه ظهور رساندند، لذا ما بایستی از امام الگو گرفته و انقلابی و حسینی بمانیم، چرا که انقلابی و حسینی بودن غیر از انقلابی و حسینی ماندن است و انقلابی ماندن هنر است.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی خصوصیت دیگر امام را مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری اعتماد تام به مردم دانست و اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) به نقش آفرینی مردم توجه ویژه داشته و اعتماد تام و تمامی را نسبت به مردم داشتند و در این راستا مدلی را که برای نظام طراحی نمودند هم جمهوریت و هم اسلامیت را شامل می شد و مردم نیز با اکثریت قاطع به جمهوری اسلامی رای دادند لذا در جمهوری اسلامی بایستی به هر دو رکن یعنی هم رکن جمهوریت و هم اسلامیت توجه شود.

امام جمعه موقت فین همچنین به خصوصیت و الگوی حضرت امام در انتخاب مسئولان و مدیران کشور نیز اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه انتخاب مسئولان و مدیران نیز حضرت امام تاکید داشتند؛ در انتخاب مسئولان برای اداره امورکشور هم تقوا هم زهد و هم تخصص و تعهد بایستی لحاظ شود.

وی در بخش دیگری از خطبه هایش ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) ایشان را ولی نعمت ایرانیان خواند و افزود: امام رضا(ع) از نظر تقوا و ایمان زبانزد خاص و عام بود، در خصوص تقوای بی نظیر و بی بدیل ایشان در تارخ آمده شخصی بنام رجا ابن ابی ضحاک میگوید؛ «به خدا قسم مردی با تقوا تر و خداترس تر از امام رضا(ع) ندیدم. مردی را از لحاظ یاد خدا و ذاکر خدا بودن مانند امام رضا سراغ ندارم» و این در حالی است که این شخص از دشمنان امام بودند.

خطیب جمعه فین ادامه داد: امام رضا(ع) مظهر تقوا و خشیت و خداترسی بودند. در روایت آمده روزی امام به یکی از یارانش به نام زید فرمودند؛ «از خدا بترس چرا که ما اگر به جایی رسیده ایم به مدد تقوا و خداترسی ست و هیچ دست آویز دیگری به مثابه تقوا نمی تواند موجبات رشد و تعالی مادی و معنوی انسان را فراهم کند.»

رئیس ستاد اقامه نماز استان تاکید کرد: به موازات محبت و علاقه ای که ما به امامان و اولیا الله داریم باید به سیره آنها نیز توجه داشته و درهمه شئونات زندگی آنان را ساری وجاری نمائیم و باید تقوا پیشه نماییم چرا که تقوا بهترین دست آویز است و موجبات نجات و رهایی انسان را ازگرفتاری های مختلف فراهم میکند و در مواجهه انسان با ناملایمات و با چالش های زندگی انسان را مقاوم و پایدار میکند، البته تقوایی که مبتنی بر ایمان باشد چرا که تقوا پیش نیاز ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اعتمادی در ادامه ضمن تبریک به همه تولید گران بومی روز صنایع دستی را نیز تبریک گفت و افزود: متاسفانه آنگونه که باید، به صنایع دستی که نشان از ذوق و هنر و بینش مردم یک منطقه است چه در بحث حمایت و اعطای تسهیلات و چه در زمینه هایی دیگر توجه زیادی نمی شود و استدعایی که از مسئولین مربوطه این حوزه دارم حمایت از این افراد است.

وی افزود: تشویق، راهنمایی و کمک به این هنرمندان و حفظ و تقویت صنایع دستی و تجلی آنها بصورت رکن عمده ای از حیات فرهنگی شهرها و مناطق انتظاراتی است که از مسئولین این حوزه میرود ، در همین منطقه فین نیز قطعا افراد هنرمند ومحصولات زیادی درحوزه صنایع دستی وجود دارند که بایستی توسط مسئولین به نیازهای آنها توجه شود و مورد حمایت قرار گیرند.

امام جمعه موقت فین همچنین از مسئولین شهرستان بندرعباس و بخش فین اعم از فرماندار و بخشدار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بخاطر پیگیری درجهت تسریع در تکمیل عملیات اجرایی پروژه های مسکن زلزله زدگان تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود با همت مضاعف مسئولان شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها درسریع ترین زمان ممکن باشیم.

خطیب جمعه فین از استاندار مکتبی و انقلابی و مسئولین ذیربط نیز خواست تدابیر و تمهیدات لازم در جهت ارتقای این منطقه از بخش به شهرستان اتخاذ و خواهان تسریع در راستای تحقق این مطالبه بحق و دیرینه مردم منطقه شدند چرا که یقینا راه برون رفت از تنگناها و علاج بسیاری از مشکلات اساسی و مهم و تحقق توسعه همه جانبه این منطقه درگرو عینیت بخشیدن به این مطالبه عمومی و مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی در پایان با اشاره به مناسبت های پیش رو شهادت آیت الله سید محمدرضا سعیدی خراسانی را که بدلیل روشنگری ها و افشاگری ها علیه رژیم شاه بدست ساواک به شهادت رسید و همچنین شهادت سرداران حزب موتلفه اسلامی را درسال ۴۴ تسلیت گفت و سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی درسال ۵۹ و تغییرنام آن به دستور حضرت امام ره درسال ۶۳ بنام شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی را نیزگرامی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار