آیین اختتامیه جشنواره الگو‌های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی برگزار شد

ارومیه (پانا) - آیین اختتامیه هشتمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی با حضور نفرات برگزیده ‌در ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه جشنواره الگو‌های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی برگزار شد

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی با حضور منتخبینی از معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق، کارشناسان مشاوره و امور تربیتی، سرگروه‌های پرورشی و مشاوره و برگزیدگان استانی این جشنواره، در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار شد.

منصور جوادی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: مهمترین رویکرد سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است؛ درس تفکر و سبک زندگی، درس کلیدی است که تفکر حل مساله، تفکر خلاقانه و نقاد را در دانش آموزان شکوفا می کند.

وی هدف از برگزاری جشنواره را ارتقای کیفی و مطلوب شیوه‌های تدریس مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر عنوان کرد که با این رویکرد جشنواره، می‌توان به نتایج مطلوب رسید.

وی افزود: برای اینکه دانش آموزان خوب تربیت شوند و افراد مفیدی در آینده باشند، باید متفکر، خلاق، نقاد و دارای بینش علمی باشند و این مسئله فقط در سایه انتقال اطلاعات به ذهن شاگردان حاصل نمی شود، بلکه در برنامه های مدارس باید روش هایی گنجانده شود که از طریق آنها دانش آموزان قابلیت های چگونه آموختن را از طریق نظم فکری بیاموزند و در زندگی روزمره خود به کار برند و با توجه به نقش اساسی محیط های آموزشی و روش‌های حاکم بر آنها، باید به صورتی سازماندهی شوند که دانش آموزان را به جای ذخیره سازی حقایق علمی با مسائلی که در زندگی واقعی با آنها مواجه می شوند، درگیر کنند.

غلامرضا فدوی، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: یکی از کتاب‌هایی که با توجه به مبانی نظری سند تحول بنیادین تدوین شده است کتاب ارزشمند تفکر و سبک زندگی است که به مقوله مهم آداب و مهارت‌های زندگی و تفکر می پردازد.

وی ارتقای کیفی شیوه های تدریس مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر وسبک زندگی و شناسایی و ترویج روش های نوین یاددهی - یادگیری را از اهداف مهم برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

این مقام مسئول، تعداد آثار ارسال شده به مرحله استانی جشنواره را 73 اثر عنوان کرد و افزود: از بین آثار ارسال شده شرکت‌کنندگان، تعداد 33 نفر در مرحله اول داوری امتیاز لازم را کسب کردند که از این تعداد 11 نفر در مرحله نهایی داوری به عنوان برگزیده استانی تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار